Region

SEKAP już na Śląsku

W piątek w Katowicach oficjalnie zainaugurowano System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP). E-administracja działa na razie w 54 urzędach woj. śląskiego. Wszystkie one świadczą swe usługi pod jednym adresem www.sekap.pl. To najbardziej kompleksowe tego typu rozwiązanie w Polsce. System ma służyć do wewnętrznej komunikacji w urzędach oraz między jednostkami administracji, ale przede wszystkim nastawiony jest na komunikację z mieszkańcami oraz przedsiębiorcami. Dzięki niemu załatwienie spraw w urzędzie ma być szybsze i tańsze.

Na razie platforma pozwala załatwić sprawy związane np. z meldunkiem i dowodami osobistymi oraz działalnością gospodarczą – zaświadczenia, decyzje, zezwolenia. Można założyć skrzynkę kontaktową z urzędem i sprawdzić, na jakim etapie jest dana sprawa, a także – z pomocą formularzy – złożyć sprawę.

SEKAP to strategiczny dla woj. śląskiego projekt, ale nie jedyny realizowany w regionie w ramach tworzenia infrastruktury społeczeństwa informacyjnego. Inne to m.in. system faksowo-mailowy z podpisem elektronicznym dla śląskiej policji za prawie 5 mln zł oraz elektroniczna karta miejska w Rybniku za 5,4 mln zł. Projekt ten polega na wprowadzeniu w mieście publicznego dostępu do internetu oraz możliwości płacenia kartą miejską np. za przejazd autobusem, a wkrótce także za parking, wstęp na basen czy organizowany przez miasto koncert.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button