RegionWiadomość dnia

60 tirów sprawdza czy most w Mszanie na A1 się nie zawali [ZDJĘCIA] Próby obciążeniowe na moście w Mszanie

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przeprowadzane próby obciążeniowe są rutynowymi działaniami wykonawcy, weryfikującymi wykonane już prace. Pomiary są prowadzone podczas wprowadzenia na obiekt obciążenia w kilku różnych kombinacjach. Kilkadziesiąt cięzarówek ustawionych na moście w Mszanie ma dać odpowiedź, czy konstrukcja wytrzyma ogromne obciążenia. A te są naprawdę duże – na moście w Mszanie na autostradzie A1 ustawiono ciężarówki o łącznej masie prawie 2500 ton!

ZDJĘCIA: 60 tirów sprawdza czy most w Mszanie na A1 się nie zawali

W zależności od kombinacji obciążenia, na most wjeżdża określona liczba pojazdów ciężarowych, a każdy o masie 41,5 tony. Przy maksymalnym obciążeniu na most autostradowy wjechało aż 60 pojazdów ciężarowych, a więc o łącznej masie własnej wynoszącej aż 2490 t . Końcowe, próbne obciążenie obiektu, zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego, zostanie przeprowadzone pod koniec realizacji kontraktu, po ułożeniu nawierzchni oraz pełnym wyposażeniu obiektu we wszystkie elementy infrastruktury drogowej.

Niezwłocznie po zakończeniu robót na trasie autostrady A1 wraz z węzłem Mszana, GDDKiA złoży wniosek do ŚWINB o wydanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie odcinka autostrady A1 od Świerklan do węzła Mszana. Przewidywany termin dopuszczenia do ruchu całego odcinka autostrady A-1 Świerklany-Gorzyczki to pierwsza  połowa 2014 r.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Wdrożenie Programu Naprawczego było konsekwencją awarii na obiekcie mostowym, spowodowanych błędami wykonawczymi i nie dotrzymywaniem rygorów technologicznych przez poprzedniego Wykonawcę obiektu firmę Alpine Bau.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button