Region

Konkurs na logo Sosnowca – ostatni etap

W przyszłym tygodniu, po zapoznaniu się z wynikami głosowania, Komisja wyda ostateczny werdykt, wybierając 1 z 3 wyłonionych projektów. Nagrodą główną w konkursie jest 8 tys. zł. Pozostali dwaj laureaci otrzymają wyróżnienia i nagrody rzeczowe o wartości ok. 1 tys. zł. Wszystkie nadesłane prace będzie można obejrzeć po wakacjach na specjalnie przygotowanej ekspozycji pokonkursowej.

Przedstawiamy opisy autorskie do projektów logo:

1. Przedstawiony projekt posługuje się zbliżoną kolorystyką do herbu miasta Sosnowca. Jest to najbardziej logiczne rozwiązanie – kojarzenie z dotychczasowymi, utrwalonymi dla mieszkańców barwami. Bo logo promocyjne miasta to również ICH logo. Użyty slogan SOSNOWIEC ŁĄCZY zgodny jest ze strategią miasta będącą załącznikiem do warunków konkursu. Stworzony znak jest pogodny i nowoczesny: przecinające się łuki to zarówno symbol skrzyżowań idei, dróg, regionów, nowoczesny świat, centrum targowo-konferencyjne. Wszystko to jest symbolem aspiracji miasta do kierowania się ku przyszłości. Jest to zgodne z kierunkami wskazanymi w strategii celów i kierunków rozwoju miasta.

2. Znak nawiązuje do idei „Miasto łącznik”. Cztery litery „s” ułożone w abstrakcyjną formę, cztery kolory = cztery aspekty miasta (biznes, turystyka, kultura, rozrywka). Forma graficzna kojarzy się z ogniem, elementem większej całości jakim jest aglomeracja Górnego Śląska.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

3. Sosnowiec kojarzony jako Centrum: biznesu, aglomeracji, kultury. Kolor granatowy podkreśla jego przedsiębiorczość. Z tego źródła wychodzi siedem dróg symbolizujących sąsiednie miasta, wspólne przedsięwzięcia, otwartość i współpracę. Intensywnie zaznaczony środek okręgu stanowi źródło działań rozwojowych dla miasta i regionu. Jako miasto-łącznik Sosnowiec integruje wielość tradycji i postaw ludzi aglomeracji górnośląskiej. Tożsamość kolorów znaku i napisu Sosnowiec jednoznacznie wskazuje, co znajduje się w centrum tejże aglomeracji. Dynamicznie rozchodzące się ramiona wskazują na kreatywność podejmowanych działań, a zastosowanie zielonego koloru podkreśla przyjazną atmosferę spokoju i równowagi – swoistą „symbiozę” miast. Forma samego znaku niesie ze sobą nowoczesność i innowacyjność. Sosnowiec łączy ludzi (i miasta regionu) będąc miejscem spotkań.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button