Katowice w Cannes

Promowane w francuskim Cannes oferty inwestycyjne dotyczyły m.in. terenów pod budowę parkingów podziemnych i projektu parku wodnego.

Od wstępnych rozmów do zainwestowania prowadzi oczywiście długa droga, ale ważne jest by w tych trudnych czasach dać wyraźny sygnał, że Katowice to poważny partner, dysponujący dobrymi ofertami inwestycyjnymi – mówi Mateusz Skowroński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Kontaktów z Inwestorami Strategicznymi. – Teraz wyjątkowo ważne jest wykorzystanie wszelkich okazji do zaprezentowania naszych propozycji. Mam nadzieję, że powstałe zainteresowanie ze strony Amusement Logic projektem parku wodnego, a operatora hotelowego Hyatt przebudową Korfantego przyniesie pożądane efekty.

Podczas targów wiele miejsca i czasu poświęcono na rozmowy z podmiotami zainteresowanymi zaangażowaniem się w przebudowę alei Korfantego. Ostateczny kształt oferty skierowanej do inwestorów będzie efektem koncepcji Tomasza Koniora, uwag i opinii mieszkańców oraz preferencji zgłaszanych właśnie przez zainteresowane podmioty komercyjne. – Ostateczna oferta będzie uwzględniać potrzeby oraz preferencje miasta i jego mieszkańców, ale także interesy ekonomiczne prywatnych inwestorów – mówi Krzysztof Rogala Pełnomocnik Prezydenta ds. Przebudowy Strefy „Rondo-Rynek”. – Udział w targach MIPIM pomógł nam zapoznać się z aktualnymi oczekiwaniami i możliwościami potencjalnych inwestorów. Wiemy, że każda z naszych ofert inwestycyjnych musi zawierać możliwość umieszczenia na danym terenie więcej niż jednej funkcji np. gastronomicznych, handlowych i biurowych.

Spośród katowickiej oferty szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się lokalizacje pod hotele, galerie handlowe i parkingi podziemne. Mniejszą uwagą inwestorów zwracały natomiast grunty pod biurowce oraz osiedla mieszkaniowe.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Wstępne rozmowy przeprowadzono z przedstawicielami m.in. Mayland Real Estate, Euro Hypo, Louvre Hotels, Hyatt, Hilton, Buelens, 3E Parking, Target Parking, Warimpex, Multi Development, Hines, Amusement Logic.

Udział przedstawicieli Urzędu Miasta w targach MIPIM 2009 został w 85 proc. sfinansowany ze środków unijnych. Wchodzi on w skład projektu ”Promocja inwestycyjna Miasta Katowice – warto tu zainwestować”, na które Urząd Miasta otrzymał dofinasowanie w ramach poddziałania 1.1.2. Promocja inwestycyjna, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button