Pociągi FLIRT jadą do Katowic
W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Śląskiego zamówił cztery czteroczłonowe pojazdy niskopodłogowe FLIRT. Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny. Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. W wagonie środkowym znajduje się pomieszczenie wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż.
Znajdują się w nim również stanowiska dla wózków inwalidzkich oraz składane siedzenia dla osób niepełnosprawnych. W każdym pojeździe znajduje się toaleta, która jest dostosowana także do potrzeb osób niepełnosprawnych. „Jest mi niezmiernie miło, że mogę oficjalnie przekazać pierwsze pojazdy FLIRT przedstawicielom Samorządu Województwa Śląskiego i firmie PKP Przewozy Regionalne”, powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Stadler Rail AG. „Mam nadzieję, że podróżni na Śląsku pokochają wyprodukowane przez firmę Stadler pociągi FLIRT i będą mile zaskoczeni komfortem jazdy, jaki one zapewniają”, dodał Peter Spuhler. W czerwcu 2006 roku Stadler wygrał przetarg na dostawę 14 pojazdów FLIRT dla Mazowsza i Śląska. Dwa pierwsze pociągi wyprodukowane dla województwa mazowieckiego zostały oficjalnie przekazane odbiorcy 31 maja 2008 roku. Kolejne pociągi dla Mazowsza i Śląska są sukcesywnie przekazywane obu województwom zgodnie z harmonogramem.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 514 pojazdów tego typu do 10 krajów. Firma otrzymała 29 pojedynczych zamówień od 21 klientów. Mazowsze i Śląsk jako pierwsze województwa w Polsce zamówiły pojazdy FLIRT firmy Stadler. Oprócz Polski, pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech. Natychmiast po otrzymaniu zamówienia od województwa mazowieckiego i śląskiego, zespół firmy Stadler rozpoczął prace związane z założeniem zakładu w Siedlcach. Bardzo dobra współpraca z lokalnymi partnerami pozwoliła na zakończenie prac przy modernizacji hali wcześniej niż początkowo planowano. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów jest montowany w Siedlcach. Zaledwie pięć miesięcy po podpisaniu umowy z samorządami Mazowsza i Śląska, w grudniu 2006 roku, rozpoczęły się prace modernizacyjne hali montażowej w Siedlcach. 22 lutego 2007 roku miała miejsce uroczystość położenia kamienia węgielnego pod nowy zakład montażowy, a z końcem maja 2007 roku udało się zakończyć jego przebudowę.


