Kubica mistrzem

Kubica dodał, że w drugiej połowie wyścigu musiał pojechać bardzo szybko, aby uzyskać bezpieczną przewagę nad Nickiem Heidfeldem przed drugim tankowaniem . “Trochę byłem zły, gdy nie mogłem przez kilka okrążeń wyprzedzić jadącego przed moim bolidem Timo Glocka. Kilka razy próbowałem go atakować, ale na tym torze wyprzedzanie nie jest łatwe. Dopiero gdy Glock zjechał, pojechałem na sto procent. Udało się, po tankowaniu wyjechałem jako pierwszy na tor i już tylko musiałem to miejsce utrzymać. Mogłem pojechać szybciej, ale na dziesięć okrążeń przed metą otrzymałem od swojego inżyniera polecenie, abym jechał spokojnie, za bardzo +nie cisnął+, tylko dojechał do mety. Dlatego kilka ostatnich okrążeń było wolniejszych, jednak cały czas sytuacja na torze była pod kontrolą. Chciałbym podziękować kibicom, którzy mnie dopingowali do walki” – zakończył Robert Kubica. “Gratuluję Robertowi – w pełni zasłużył na to zwycięstwo. Ze swojej postawy również jestem zadowolony. Opłaciła się strategia z jednym pit stopem – ale było to duże ryzyko. Przez połowę wyścigu musiałem jechać na oponach z miękkiej mieszanki. Kiedy Robert wyjechał przede mną po drugiej zmianie opon skupiłem się na obronie drugiego miejsca” – powiedział kolega Kubicy z ekipy BMW, Nick Heidfeld, który zajął drugie miejsce. “To fantastyczne osiągnięcie – jestem do głębi poruszony. Nie umiem nawet znaleźć słów, by opisać moje szczęście. Dziś po prostu wszystko nam się udało. Liczyliśmy na podium, ale nie marzyliśmy o tym, że Robert wygra, a Nick zajmie drugie miejsce. Obaj kierowcy spisali się na medal – jechali bezbłędnie. Dziś czeka nas wielkie święto” – zapewnił szef zespołu Mario Theissen. Dla jego drużyny był to największy sukces w historii. “Robert stracił trochę czasu, kiedy wyjechał za wolniejszymi bolidami, ale kiedy objął prowadzenie pojechał idealnie i nadrobił stratę z nawiązką. Nick również wypadł doskonale – przypominam, że startował z ósmej pozycji. Jak się okazało dziś wszystkie nasze decyzje były trafne. Widać było efekty dwóch i pół roku pracy” – dodał główny inżynier BMW Sauber, Willy Rampf

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button