Rekrutacja zakończona

Najwięcej osób chciało studiować Socjologię reklamy i Komunikację społeczną – aż siedemnaście osób na miejsce. Druga był Filologia hiszpańska – tam maturzysta musiał pokonać trzynastu kontrkandydatów. Równie dużą popularnością cieszyła się Pedagogika wczesnoszkolna i Wychowanie przedszkolne. Listę zamyka Edukacja techniczno informatyczna gdzie był jeden kandydat na cztery miejsca.
Jak mowi Jolanta Talarczyk, rzecznik Uniwersytetu takie zainteresowanie kierunkami humanistycznymi to efekt niskiego poziomu nauczania przedmiotów ścisłych w szkołach podstawowych i średnich. – Odczuwamy to, pracownicy naukowi i profesorowie widzą, że poziom przygotowania młodzieży do studiów jest niższy. My oczywiście jesteśmy po to, żeby sobie z tym poradzić.
W październiku studia rozpocznie sześć i pół tysiąca osób, wybranych spośród ponad szesnastu tysięcy kandydatów. Chętnych było o trzy tysiące mniej niż w zeszłym roku.
Władz uczelni to nie dziwi bo o indeks walczyły osoby urodzone w czasie niżu demograficznego. Mimo mniejszego zainteresowania uczelnia otwiera nowe kierunki, coraz bardziej wyspecjalizowane. Bo choć studentów jest mniej, lista wymaganych na rynku kwalifikacji rośnie.