Kraj

Jest polskie logo na EXPO 2010

Logo jest proste, jego kształt ma przypominać wieżowiec – symbol nowoczesności i szybkiego wzrostu. Grafika w stylu ludowej wycinanki nawiązuje zaś do polskiej tradycji. Wpisane w wycinankę postacie ludzkie mają oddawać hasło polskiego udziału w EXPO – „People create city”, klucz wiolinowy polską muzykę, stalówka pióra – polski dorobek literacki i naukowy, a orzeł – oprócz skojarzenia z naszym godłem – ma wiązać się też z Feniksem, który dla Chińczyków jest znakiem pomyślności i dobrych rządów. Czerwień w chińskiej tradycji jest najszczęśliwszym kolorem, oznacza: radość, szczęście, pomyślność, sławę i bogactwo – przypomina PAIIZ.

Oprócz logo zaprojektowano też cały system identyfikacji wizualnej polskiego udziału w EXPO 2010 – wizytówki, papier firmowy, zaproszenia, koperty, teczki, ulotki, plakaty, tabliczki informacyjne oraz projektowany nowy układ strony www.expo2010.com.pl

Konkurs na logo i systemem identyfikacji wizualnej Polski na EXPO w Szanghaju wygrała agencja Lowe Activation z Warszawy. Na konkurs wpłynęło 12 prac – podał PAIIZ. Prace oceniali m.in. eksperci z Zakładu Sinologii Uniwersytetu Warszawskiego, również pod kątem chińskiego odbiorcy. Oceniano też walory artystyczne, klarowność przekazu oraz spójność z projektem polskiego pawilonu.

Wystawa Światowa w roku 2010 w Szanghaju w Chinach będzie otwarta od 1 maja do końca października 2010. EXPO 2010 ma być największą w historii wystawą światową. Przewiduje się, że odwiedzi ją 70 mln. osób – w większości Chińczyków. Ok. 5 mln osób to będą goście spoza Chin – oczekują organizatorzy.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button