Region

Katowice: Budowa centrum przesiadkowego Zawodzie. Zmiany w organizacji ruchu od 6 czerwca

Budowa centrum przesiadkowego Zawodzie wchodzi w kolejny etap. Wykonawca przystępuje do budowy muru oporowego, stąd od 6 czerwca zostaje wprowadzona zmiana w organizacji ruchu.

 

– W związku z prowadzonymi pracami konieczne jest zawężenie ulicy Bagiennej do jednego pasa ruchu w kierunku do Mysłowic. Na trasie do Katowic pozostawione będą dwa pasy ruchu. Zmiany będą obowiązywać do 31 sierpnia – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.

Jest to kolejny etap budowy jednego z czterech obecnie realizowanych centrów przesiadkowych w Katowicach. Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. – Zrealizowanie zaplanowanych działań w perspektywie najbliższych kilku lat przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych i tworzących jednolity zrównoważony system. W Katowicach kładziemy nacisk na tzw. transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy wszystkich uczestników ruchu – pieszych, rowerzystów, osób korzystających z komunikacji publicznej, ale także kierowców – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Realizacja inwestycji przyniesie wiele korzyści mieszkańcom, takich jak zmniejszenie hałasu czy emisji spalin. Dodatkowo dzięki realizacji centrum przesiadkowego można będzie skoordynować częsty odjazd komunikacji miejskiej, co w założeniach ma zachęcić do korzystania właśnie z niej w trakcie dojazdu do centrum miasta – dodaje prezydent. Tramwaje w kierunku centrum będą odjeżdżały ok. 20 – 24 razy na godzinę, tj. co 2,5 – 3 min. (min. 6 linii), natomiast w kierunku Szopienic, Sosnowca, Mysłowic będzie to ok. 12 -15 odjazdów na godzinę, tj. co 4-5 min. (3 linie). Autobusy odjeżdżające w kierunku wschodnim tj. Mysłowic, Szopienic, Janowa, Nikiszowca, Giszowca będą odjeżdżać ok. 20 – 24 razy na godzinę, tj. co 2,5 – 3 min. (min. 12 linii), natomiast autobusy przelotowe przez centrum będą odjeżdżały co 10 min. (3 linie).

Inwestycję w Zawodziu realizuje firma ZUE SA, która podpisała jako lider konsorcjum, wspólnie ze spółką Unibep umowę o wartości 66,4 mln zł brutto. Pierwsi pasażerowie skorzystają z centrum w IV kwartale 2019 r. Inwestycja centrum przesiadkowego obejmuje budowę: budynku dworca o powierzchni 365 m2 (m.in. zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedaży biletów i toalety), dwóch parkingów naziemnych dla 275 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiaty peronowej, miejsc postojowych dla autobusów i punkty Kiss&Ride.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Przypomnijmy, że w Katowicach podobnych inwestycji planowanych jest aż osiem, a cztery z nich powstanie w ciągu 2 najbliższych lat. Pierwszy węzeł przesiadkowy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a pierwsi podróżni będą mogli z niego skorzystać jeszcze w tym roku. W przypadku węzła w Brynowie – trwają prace przygotowawcze. Inwestycja ta zostanie zakończona w III kwartale 2019 roku. Czwarty węzeł powstaje przy ulicy Sądowej – będzie on obsługiwał kursy dalekobieżne.

 

(źr: UM Katowice)

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button