Face to face

Cieszymy się, że w tym roku wybór padł na Polskę. Mamy się czym chwalić. Mamy przecież dobry i świeży design, który zyskuje coraz lepszą markę. W Niemczech będziemy jednak promować nie tylko rodzimy design, ale i nasz wielki potencjał gospodarczy — zapowiada Ewa Gołębiowska, szefowa Zamku.
Konferencja „Face to Face. Poland meets Germany” odbywa się od 2000 roku. Od tego czasu prezentowały się na niej Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Włochy, Malezja, Austria i Estonia. W tym roku czas na Polskę. Konferencja odbędzie się w dniach 23-25 października w Ludwigsburgu 15 km od Stuttgartu, położonym w najsilniejszym gospodarczo regionie Niemiec. Głównym celem wydarzenia jest spotkanie projektantów i przedsiębiorców polskich oraz niemieckich i nawiązanie pomiędzy nimi bezpośrednich kontaktów. Na konferencji zostaną zaprezentowane polskie przykłady z dziedziny projektowania i architektury. Projektanci i ich klienci opowiedzą o procesie współpracy, który umożliwił wdrożenie najlepszych projektów.
W trakcie poprzednich edycji konferencji spotkania przyniosły wymierne efekty w postaci ożywienia współpracy gospodarczej. Chcemy, żeby tak było i tym razem — przekonuje Ewa Gołębiowska. Podczas konferencji jej uczestnicy będą mieli okazję poznać twórców polskich produktów eksportowych.
O swoich niezwykłych projektach opowie Robert Konieczny – katowiczanin okrzyknięty przez prestiżowy magazyn „Wallpaper” nadzieją światowej architektury, twórca domu pod Opolem, który uznano za Dom Roku na Świecie 2006.
Na konferencji spotkamy też przedstawicieli katowickiej firmy Moho Design, która w tym roku zdobyła Oscara w świecie designu – nagrodę Red Dot – za swój przypominający ludową wycinankę dywan mohohej!DIA. W Ludwigsburgu pojawi się też Michał Stefanowski, który zaprojektował system identyfikacji wizualnej dla Warszawy, czy stołeczne studio brandingowe Bakalie, które prestiżowy nowojorski dwumiesięcznik „Print” poświęcony kulturze wizualnej i designowi docenił za prace, uznając je za prekursorskie w dziedzinie projektowania graficznego.
Dwudniowa konferencja, a także zaplanowane w jej ramach przyjęcie prezentujące polską kuchnię będzie świetną okazja do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami. Dlatego zapraszamy firmy projektowe, agencje reklamowe, architektów, projektantów, producentów oraz firmy, które szukają nowych rynków zbytu, do udziału w konferencji — zachęca Ewa Gołębiowska.