Nowe przepisy prawa były i są wykorzystywane przez oszustów. Ten proceder może powtórzyć się również teraz, gdy znowelizowano tzw. ustawę prądową. Spółka ostrzega przed oszustami i przypomina, że TAURON nie chodzi po domach, by sprzedawać prąd.
Walka z robalami w Jaworznie i z dzbanami dewastującymi miasto w Sosnowcu:
Znowelizowana ustawa uściśla zapisy aktu prawnego z 28 grudnia 2018 r., ale rozwiązania dla gospodarstw domowych pozostają niezmienne. Ceny energii elektrycznej dla gospodarstw domowych w 2019 r. pozostają na poziomie z 30 czerwca 2018 r.
Jeżeli ktokolwiek mówi, że w związku z ustawą prądową klienci z gospodarstw domowych muszą zaktualizować umowę, jest oszustem. O takim procederze warto natychmiast poinformować policję. Zgłoszenia przyjmuje również TAURON, m.in. pod numerem infolinii 555 444 555.
Choć podpis na umowie oznacza przyjęcie jej warunków, to z każdej umowy na dostawy energii elektrycznej podpisanej poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu, można odstąpić w terminie do 14 dni od jej zawarcia. W takim przypadku klient nie jest zobowiązany do zapłaty żadnej kary umownej, nawet wtedy, gdy przewidywała to umowa.
Jeśli 14 dni minęło, ale przy podpisywaniu umowy klient został oszukany, ma prawo złożyć oświadczenie i uchylić się od skutków prawnych umowy zawartej pod wpływem błędu. Takie oświadczenie trzeba złożyć do firmy, z którą podpisaliśmy umowę.
Jeżeli umowa została zawarta w sposób rzetelny, to jedynym sposobem na jej rozwiązanie jest złożenie wypowiedzenia. Najczęściej wiąże się to z naliczeniem kary umownej za przedterminowe wypowiedzenie umowy.
A więc, by nie narażać się na kłopoty lub dodatkowe koszty, trzeba zachować ostrożność. Warto też pamiętać, że tzw. ustawa prądowa gwarantuje stabilne ceny dla gospodarstw domowych i nie wymaga od tej grupy klientów podpisywania żadnych dokumentów.
źr. TAURON