Global Silesia – tak nazywa się projekt, który ma wypromować śląskie firmy na międzynarodowych rynkach. I pomóc nawiązać biznesmenom z woj.śląskiego międzynarodowe kontakty, które mogą szybko zamienić się w umowy.
TOP 5 Silesia Flesz: Namawiamy pingwiny z chorzowskiego ZOO na pączkoburgera 😉
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
O promocji gospodarczej regionu i działaniach związanych z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportu. W Katowicach przedstawiono założenia projektu Global Silesia. W konferencji uczestniczył wicemarszałek Wojciech Kałuża oraz przewodniczący Światowej Agencji Antydopingowej i ambasador województwa śląskiego, Witold Bańka.
-Województwo śląskie to ważny region na gospodarczej mapie Polski. Stoimy przed nowymi wyzwaniami, chcemy aby nasze PKB rosło, dlatego musimy stwarzać odpowiednie warunki dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Global Silesia to promocja regionu i przedsiębiorców. Mamy firmy z dużym doświadczeniem i innowacyjnymi produktami, naszym zadaniem jest promowanie ich osiągnięć i umożliwienie konkurowania na światowych rynkach – tłumaczył wicemarszałek Wojciech Kałuża.
Wsparcie w ramach programu ma trafić do ponad dwustu trzydziestu przedsiębiorców. Planowany jest udział w 56 biznesowych wydarzeniach w Polsce i na świecie. I właśnie to otwarcie na świat i promocja województwa są dla władz regionu bardzo istotne.
-Ten projekt jest szansą dla firm na rozwinięcie skrzydeł i skuteczne konkurowanie na światowych rynkach. To także szansa dla regionu na nawiązanie nowych kontaktów z regionami z całego świata i promocję terenów inwestycyjnych. Chcemy wspólnie przyciągać na Śląsk najważniejsze wydarzenia gospodarcze, sportowe, czy biznesowe – mówił Witold Bańka.
Projekt jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Jego wartość to prawie 24,7 mln zł, a unijne dofinansowanie wynosi 21 mln zł.
Wśród najważniejszych celów projektu znajdują się m.in.: wzmocnienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu, wzrost wartości inwestycji i eksportu z województwa śląskiego, zachęcenie przedsiębiorców do podejmowania działalności eksportowej, budowa klimatu inwestycyjnego, pozyskiwanie potencjalnych inwestorów i budowa marki województwa.
Projekt wskazuje szereg działań, skierowanych głównie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. To szansa na udział w zagranicznych targach branżowych i imprezach wystawienniczych, organizację misji gospodarczych, kongresów o charakterze międzynarodowym, ale również organizacja spotkań informacyjnych dla sektora MŚP i kampanii informacyjnych, których celem jest rozwój świadomości w zakresie trendów rynkowych.
źródło: śląskie.pl red: W.Żegolewski
Śląskie: Tajemnicze światła na niebie! [WIDEO] Widzieliście? Co to było?
Uczniowie Tarnowskich Gór wrócili z ogarniętych przez koronawirus Włoch. Czeka ich odosobnienie
Będzie dodatkowa kasa dla emerytów i rencistów! Ustawa o 13 emeryturze podpisana