Według najnowszych raportów tak zwana Generacja Z, czyli nikt inny jak osoby obecnie wchodzące w dorosłość, wśród swoich wymagań zakupowych wymienia, na jednym z pierwszych miejsc, personalizację. Produkty powinny być nie tylko dopasowane, ale jeśli to możliwe najlepiej by zawierały jakiś osobisty akcent. Najprostszą metodą jaką można to wykonać jest grawer lub druk. Pozostańmy przy tym drugim. Rozwój trendów zakupowych wymaga rozwoju technologii drukarskiej, która wychodzi już daleko poza zwykłe drukowanie dokumentów na papierze A4.
Jaka technika do płaskich powierzchni
Nową technologią, dedykowaną powierzchnią płaskim jest druk UV. Szanujące się drukarnie oferują w tym momencie pełną gamę powierzchni, na jakich można umieścić swoje grafiki, obrazy, zdjęcia. Przykładowo korzystając z usług Grupy LuxPol(grupaluxpol.pl/druk-uv) do tej pory mogliśmy zrealizować druk na powierzchniach szklanych, płytach różnego rodzaju: PCV, wykonanych z polipropykenu, częściach mebli z MDF, HIPS, PCW, PMMA-Plexi, TU-BOND, modelach warstwowych TUSAND czy wreszcie na starej dobrej tekturze. Zanim przejdziemy do konkretnych przykładów możliwych realizacji, poświęćmy chwilę na zapoznanie się z tym, czym w ogóle druk UV jest.
Czym jest druk UV i jak się go stosuje
Ten sposób nanoszenia i utrwalania tuszu na powierzchni jest stosunkowo nowy w branży. Wykorzystuje się go od mniej więcej 3 do 4 lat. Cała magia polega na rozpyleniu tuszy przez głowice na materiał, który jest naszym punktem docelowym. No, dobrze – ale przecież dokładnie w ten sam sposób działają drukarki atramentowe, a nikt nie próbuje za ich pomocą zadrukowywać frontu meblościanki. I tutaj nadchodzi polimeryzacja. Poprzez naświetlenie dedykowanego tuszu promieniami UV, zostaje on utwardzony na płaszczyźnie. Daje to efekt cienkiej warstwy bardzo trwałego plastiku.
Te specyfikacje sprawiają, że głównym zastosowaniem tego typu druku są powierzchnie wielkoformatowe. Mogą być one zarówno przechowywane po zadrukowaniu w pomieszczeniach zamkniętych, ale też być znajdować się na zewnątrz. Druk UV jest trwały i mało wrażliwy na warunki atmosferyczne. Dlatego też przyjęło się stosowanie go do produkcji zewnętrznych materiałów reklamowych: banery, folie, bilbordy. Możemy liczyć na to, że kształty jakie zaprojektowaliśmy zostaną wiernie odwzorowane, bez pikselizacji czy rozmycia i zachowają się w dobrym stanie na długi czas.
Co możesz sobie spersonalizować za pomocą druku UV
Jeśli jesteś przedsiębiorcą czy organizatorem wydarzeń, możesz wykorzystać druk UV do wyżej wymienionych celów reklamowych. Wszelkiego typu kolorowe banery, reklamy wielkopowierzchniowe, komponenty stoisk targowych czy wystaw, mogą prezentować się na prawdę okazale jeśli będą wyraźne i w żywych barwach. Można pomyśleć też o mniej tuzinkowych zastosowaniach. Na przykład duże logo w sali konferencyjnej nadrukowane bezpośrednio na szklanej tafli, kartonowy Chuck Norris, kolorowe blaty dla twoich pracowników, nietypowe plakaty w których wpleciesz firmowe akcenty czy zdjęcia stałej ekipy.
Druk UV jest również ciekawą opcją dla osób prywatnych lubiących oryginalny wystrój wnętrza. Powiedzmy, że właśnie urządzasz mieszkanie, może zamiast kupowania obrazków w sieciówce, sam zaprojektujesz spersonalizowany projekt i wydrukujesz na plexi. Nawiązując do początku – dobranie elementów wystroju do młodzieżowego pokoju, z wybranymi przez lokatora motywami, też z pewnością spotka się z aprobatą, a ty zostaniesz bohaterem w swoim domu. Dobrym miejscem na nadruki, z racji sporej ilości szkła, są elementy łazienki – czytaj więcej na http://www.zaradnik.pl/czym-jest-druk-uv-jakie-ma-zastosowanie/.
Jedyne co cię ogranicza to wyobraźnia i konieczność tego by powierzchnia była płaska.
źródło: artykuł partnera