Awaria strony spowodowała, że przedsiębiorcy mają więcej czasu na zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Ministerstwo Finansów wydłuża termin przyjmowania zgłoszeń do CRBR do czasu usunięcia trudności.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
W poniedziałek 13 lipca awaria dopadła serwery polskiej skarbówki. To szczególnie złe informacje dla firm, które do 13 lipca miały się dopisać do tzw. Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Przez awarię strony www CRBR, aż 150 tys. z nich się to nie udało. Ministerstwo Finansów informuje jednak, że termin wydłużono do wtorku, 14 lipca.
-Na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu informujemy, że występują zakłócenia w funkcjonowaniu systemu teleinformatycznego obsługującego Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. Część użytkowników ma trudności z wypełnieniem formularza. Pomimo utrudnień, jest możliwość rejestrowania się w CRBR. Wczoraj wpłynęło ok. 20 tys. zgłoszeń – czytamy w komunikacie MF.
-W związku z tym oraz z planowanymi pracami serwisowymi dotyczącymi profilu zaufanego (więcej na stronie pz.gov.pl), do biegu terminów o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy, nie wlicza się czasu wystąpienia utrudnień. O ich usunięciu i nowym terminie, do którego należy się rejestrować w CRBR, poinformujemy z wyprzedzeniem osobnym komunikatem – informują urzędnicy z resortu finansów.
Tłumacząc język urzędowy na zwykły – jeżeli kłopoty z serwerami będą się powtarzały – niewykluczone są kolejne przesunięcia terminów dopisywania się do bazy CRBR.
Czy jest rejestr CRBR? Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych to baza, do której muszą trafić dane wszystkich osób, które faktycznie kierują firmami, nawet jeśli robią to w sposób nieformalny. Ma to przeciwdziałać praniu brudnych pieniędzy oraz wyłudzeniom.
źródło: Ministerstwo Finansów, money.pl red: W.Żegolewski
3 osoby utonęły jednego dnia w Nakło-Chechło. Czy do tej tragedii musiało dojść? [WIDEO]