Region

Gliwice: Nowe zasady obsługi klientów w Urzędzie Miejskim

Już nie przed budynkiem, a w poczekalniach w holu od strony ul. Zwycięstwa oraz od strony ul. Wyszyńskiego, w maseczkach i z zachowaniem niezbędnego 1,5-metrowego odstępu między poszczególnymi osobami – tak od 1 października, wygodniej i bezpiecznie, klienci Urzędu Miejskiego oczekują na załatwienie swojej sprawy w gliwickim magistracie. Do budynku wpuszczana jest taka liczba osób, która za każdym razem pozwala zachować w środku bezpieczny dystans.

 

Sprawdźcie HITY i NOWOŚCI w jesiennej ramówce TVS!

Wejście od ul. Zwycięstwa (przy bankomacie) jest przeznaczone dla klientów:

  1. Wydziału Komunikacji – uwaga! W holu głównym, przed wejściem na salę obsługi z rejestracją pojazdów, jest ustawiony biletomat. Po pobraniu biletu klienci będą tam oczekiwali na swoją kolejkę. Wejście od ul. Wybrzeża Wojska Polskiego (pod przejazdem) jest zamknięte!
  2. Stanowisk Wydziału Podatków i Opłat;
  3. Biura Obsługi Interesantów – z wyjątkiem Biura Podawczego.

Wejściem od ul. Zwycięstwaz lewej strony głównych drzwi wejściowych wchodzą osoby zgłaszające zgon.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Wejście od ul. Wyszyńskiego jest przeznaczone dla klientów:

  1. Wydziału Spraw Obywatelskich – uwaga, klientom nie są już wydawane identyfikatory! Nie trzeba umawiać się telefonicznie, jednak na sali bezpośredniej obsługi może przebywać maksymalnie do 6 klientów (w zależności od liczby czynnych stanowisk). W przypadku, gdy wszystkie stanowiska na sali będą zajęte, klienci powinni oczekiwać na obsługę w holu. Po wejściu do budynku UM należy zdezynfekować ręce (lub założyć rękawiczki), warto także mieć własny długopis.
  • W celu usprawnienia obsługi, należy wypełnić wcześniej stosowne wnioski lub zgłoszenia oraz załączyć potwierdzenie dokonania opłaty w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia. Niezbędne druki można pobrać ze strony internetowej pod adresem: http://bip.gliwice.eu/formularze oraz przy wejściu głównym do UM. Katalog spraw z opisami usług z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się pod adresem: http://bip.gliwice.eu/karty-informacyjne.
  • Wykaz spraw, które można załatwić w pełni elektronicznie, korzystając z platformy ePUAP lub ze strony obywatel.gov.pl, można znaleźć na stronie https://bip.gliwice.eu/karty-informacyjne.
  1. Urzędu Stanu Cywilnego (zgłoszenie urodzenia dziecka, zawarcia małżeństwa, zmiany nazwiska, wydobycie odpisu z aktu stanu cywilnego) – tam również nie są już wydawane identyfikatory! W przypadku gdy wszystkie stanowiska obsługi będą zajęte, klienci muszą oczekiwać w korytarzu. Przypominamy, że przy stanowisku może znajdować się TYLKO jedna osoba.
  2. Terenowego Punktu Paszportowego podlegającego Śląskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu – decyzją ŚUW wizyta jest możliwa wyłącznie po telefonicznym umówieniu terminu wizyty (na podstawie listy);
  3. Biura Podawczego – bez ograniczeń;
  4. Pozostałych wydziałów po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty (na podstawie listy), na stanowiskach obsługi w sali 146 na I piętrze UM – Uwaga! O umówionej godzinie pracownik danego wydziału odbiera klienta i kieruje go do sali 146 schodami przy punkcie ksero/foto. Osoby niepełnosprawne, seniorzy, klienci z dzieckiem w wózku są kierowani do windy przy Urzędzie Stanu Cywilnego.

POZOSTAŁE WYDZIAŁY UM

Szczegółowe zasady obsługi klienta przez poszczególne wydziały Urzędu Miejskiego znajdują się pod adresem https://bip.gliwice.eu/zasady-obslugi-w-poszczegolnych-wydzialach.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Obrońcy Kamila i pumy Nubii mówią o policyjnej nagonce! Mundurowi szukają pokrzywdzonych

Ktoś na Śląsku wygrał prawie 10 mln zł! Kumulacja Lotto rozbita!

Rekonstrukcja rządu przesunięta. Minister Czarnek ma koronawirusa!

 

źr. UM Gliwice

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button