Katowice staną się centrum turystyki biznesowej?

Niemal milion złotych (960 tysięcy, z czego 70 procent pochodzi ze środków unijnych) kosztowała nowa kampania promocyjna Katowic. Tym razem to już nie “Miasto wielkich wydarzeń”, a ośrodek, który ma przyciągnąć wielki biznes. Jest nowa strona, wideo promocyjne, a kulminacją ma zostać Międzynarodowe Centrum Kongresowe, które ma powstać w mieście do 2012 roku.
MCK ma powstać w sąsiedztwie Spodka, za 46 milionów euro, z czego trzy czwarte to pieniądze unijne. – To 10 tysięcy miejsc pod organizację wszelkiego rodzaju kongresów, spotkań, sympozjów. Chcemy wpisać się na stałe w mapę miejsc, gdzie takie wydarzenia mogą się odbywać i liczymy na to, że w 2012 w nowym centrum zorganizujemy kolejną edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego – mówi MM Silesii Waldmar Bojarun, rzecznik katowickiego magistratu.
Nowa strona – http://convention.katowice.eu
Miasto już teraz stawia na biznes, w lipcu uruchomiona zostanie miejska komórka do poszukiwań organizatorów kongresów i konferencji, tym mają się zając pracownicy Wydziału Zagranicznego. A do Katowic ma przyciągnąć biznesmenów “Energia spotkań”. Na potrzeby projektu powstała nowa strona WWW, dostępna w pięciu wersjach językowych (polska, angielska, niemiecka, francuska i rosyjska). Zawiera podstawowe informacje o mieście i regionie, przewodnik połączony z wyszukiwarką (z informacjami m.in. o bazie hotelowej czy kulturalnej), a także multimedia (zdjęcia atrakcji turystycznych oraz wideo promocyjne miasta) i materiały dodatkowe.
Wywiad na temat strony i kampanii promocyjnej z Marcinem Młodożeńcem z agencji PRIME Public Relations, na stronie MMSilesia.