KrajRegion

Postaw na relacje w biznesie. Sprawdzone sposoby na budowanie lojalności wśród klientów

Utrzymanie dobrych relacji z klientami to w biznesie być albo nie być. Powracający i zadowoleni kontrahenci stanowią siłę napędową wielu przedsiębiorstw. Aż 7 z 10 kupujących decyduje się na ponowny zakup w miejscu, w którym zapewniono im doskonałą obsługę. To oznacza nie tylko stały zysk, ale pomaga także ugruntować pozycję w branży i wzmocnić wizerunek marki. Jak skutecznie budować lojalność w biznesie?

 

Lojalność w biznesie – dlaczego jest ważna?

Lojalność to rodzaj relacji zbudowanej na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu potrzeb. Zadowolony kontrahent chętniej ponownie nawiąże kontakt, jeśli będzie usatysfakcjonowany efektami współpracy.

Jednak samo dostarczenie usługi to może być za mało, w budowaniu biznesowej lojalności. W tym przypadku konieczne jest nastawienie się na potrzeby drugiej strony. Należy zastanowić się jak nasz produkt może pomóc kontrahentowi. Powinniśmy dokładnie i w przemyślany sposób stworzyć strategię, która będzie wyróżniać nas na tle konkurencji.

Biznes oparty na relacji

Regularny kontakt z kontrahentem to podstawa budowania relacji. W tym przypadku nie warto ograniczać się wyłącznie do służbowej wiadomości mailowej, telefonu czy SMS-a. Treść  komunikacji warto spersonalizować, dzięki temu odbiorca poczuje się wyróżniony. Jednak sama personalizacja komunikatów to zdecydowanie za mało. W obecnie panujących trendach mail rozpoczynający się imieniem adresata to nie jedyny sposób na udaną komunikację.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Na co jeszcze warto postawić? Przede wszystkim na odpowiednio dobrane i dopasowane do konkretnej osoby działania marketingowe. Nawet jeśli będą one miały charakter sprzedażowy, przy sięgnięciu po odpowiednie narzędzia zapewnią nam sukces.  Doskonałym przykładem połączenia uważności na realne i skonkretyzowane potrzeby kontrahenta oraz realizacją potrzeby biznesowej jest program lojalnościowy.

Buduj lojalność

Do budowania lojalności w biznesie warto wykorzystać  dedykowane  rozwiązania, takie jak program lojalnościowy Sodexo. To narzędzie które pomaga zatrzymać obecnych klientów, kontrahentów i partnerów przy naszej marce. W dodatku takie rozwiązanie pomaga oszczędzać. Szacuje się, że pozyskanie nowego klienta jest nawet kilka razy droższe niż utrzymanie obecnego.

Jakie korzyści oferują programy lojalnościowe?
Wśród głównych zalet należy wymienić:

  • budowanie lojalności klienta poprzez zaangażowanie w relacje z marką;
  • niższe koszty obsługi klienta;
  • zupełnie nowa i lepsza jakość customer experience;
  • wzrost sprzedaży, a także liczby nowych, pozyskanych klientów;
  • dużo większa skuteczność kampanii reklamowych.

Jednak dla właściciela firmy, często samodzielne tworzenie programu lojalnościowego od podstaw stanowi nie lada wyzwanie. W grę wchodzi tu zarówno skomplikowana logistyka, wdrożenie odpowiednich narzędzi, jak i dobór partnerów programu. Dlatego warto skorzystać z gotowych rozwiązań, które oferuje nam np. firma Sodexo.

W przypadku programów Sodexo otrzymujemy:

  • możliwość dopasowania mechaniki do wyzwań;
  • kompleksową, profesjonalną obsługę programu (od konceptu wraz z mechaniką odpowiadająca na Twoje wyzwania, przez realizację i obsługę uczestników, po raportowanie efektów);
  • spersonalizowaną platformę on-line;
  • indywidualnie definiowany katalog nagród (cyfrowe eVouchery – e-karty prezentowe, karty i kupony premiowe, nagrody rzeczowe) z pełną logistyką.

Dzięki tak szerokiemu wyborowi nagród, możemy mieć pewność, że zaangażujemy każdego uczestnika. Taki program lojalnościowy może być też z powodzeniem kierowany do różnych grup docelowych. To oznacza nie tylko wzrost zadowolenia kontrahentów, ale także poszerzenie bazy marketingowej średnio nawet o 23%!

 

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button