Kategorie

Rodzaje reklam na YouTube

Rodzaje reklam na YouTube – jaki typ wybrać?

24,6 mln – właśnie do tylu osób w Polsce docierał YouTube w 2020 roku, a przeciętny użytkownik spędza na oglądaniu materiałów na tym portalu 40 minut dziennie. Jeśli więc szukasz skutecznego narzędzia marketingowego, reklama na YouTube może być najlepszym rozwiązaniem. Pozostaje jednak wybranie jej typu. Zobacz, jak dokładniej działa system promocji na tym portalu i na co się zdecydować.

Reklama na YouTube – najważniejsze informacje

Reklamy w serwisie YouTube są częścią rozbudowanego systemu Google Ads. I to przy jego pomocy będziesz zarządzać swoimi materiałami promocyjnymi. Daje to duży poziom bezpieczeństwa, a przede wszystkim – możliwość bardzo swobodnego konfigurowania kampanii oraz jej precyzyjnego projektowania.

Wygodny jest też system rozliczenia reklam na YT – płacisz albo za odsłony swojego materiału, albo też za podjęcie przez odbiorcę określonej akcji, np. kliknięcie w link. Budżet i metodę płatności można także ustalić zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami.

Jakie typy reklam można wyświetlać na YouTube?

Oczywiście reklama YouTube to przede wszystkim materiały video – z uwagi na audiowizualny charakter tego serwisu. Warto jednak pamiętać, że może ona przybrać wiele form.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

W kontekście reklam płatnych można wymienić jednak zarówno typowe reklamy video, jak i reklamy w formie banerów. Można je wykorzystać na różne sposoby i dobrać do swojej strategii promocyjnej.

Reklamy video w YouTube – rodzaje

Najwięcej typów reklam na YouTube jest dostępnych z wykorzystaniem materiałów video. Zobacz, jakie są najpopularniejsze formaty.

  • TrueView In-Stream

To forma reklamy, która jest najpowszechniej stosowana. Są to filmy, które wyświetlają się albo przed rozpoczęciem właściwego materiału, albo w jego trakcie. YouTube oferuje w tym zakresie dwie opcje: reklamę możliwą do pominięcia (użytkownik może wyłączyć materiał po 5 sekundach) i niemożliwą do pominięcia (przy długości maksymalnie 15 s). W przypadku tych pierwszych płatność dotyczy jedynie sytuacji, w których użytkownik obejrzy minimum 30 sekund materiału promocyjnego.

  • TrueView Discovery

To reklamy materiałów video, które pojawią się w wynikach wyszukiwania użytkownika, jak również na stronie głównej YT w wersji mobilnej. Reklamy zachęcające do odtworzenia filmu pojawią się też w sekcji materiałów polecanych, obok filmów, które są z nimi powiązane tematycznie. To rodzaj kampanii, która może trafić do klientów rozważających zakup produktów Twojej marki.

  • Bumpery reklamowe

Trwają maksymalnie 6 sekund i nie można ich pominąć. Wyświetlają się, podobnie jak reklamy In-Stream, przed lub w trakcie materiałów filmowych. Są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz zbudować szybko zasięgi na stronie, np. przy realizacji konkretnej promocji sprzedażowej.

  • Reklamy w banerze mashhead

Pojawia się bez dźwięku, na maksymalnie 30 sekund, na stronie głównej YT lub w aplikacji mobilnej. To typ reklamy dostępny jedynie na podstawie rezerwacji i rozliczany w systemie CPM. Może być kosztowny, więc jest wybierany głównie przez duże marki.

  • Reklamy Out-Stream

Najtańsze, ale zarazem najmniej zwracające na siebie uwagę. Włączają się na urządzeniach mobilnych, ale z wyłączonym dźwiękiem. Pojawiają się w różnych aplikacjach mobilnych i serwisach zewnętrznych.

Reklamy graficzne w YouTube

Poza reklamami video można się też zdecydować na reklamy graficzne – to przede wszystkim nakładki reklamowe, które pojawiają się w dolnych 20% ekranu. Są dostępne wyłącznie na komputerze. Najczęściej są nastawione na kliknięcie w link do strony.

Poza tym warto również wspomnieć o kampaniach natywnych, a zatem o lokowaniu produktów w materiałach twórców o odpowiednich zasięgach. – Ta forma reklamy na YouTube może szybko przyczynić się do zwiększenia zasięgów, a nawet wzrostu sprzedaży. Choć jej efektywność zależy m.in. od branży, w której działa firma– podpowiada ekspert Fabryki Marketingu. To agencja digital, która prowadzi m.in. kampanie YouTube.

A jak wybrać odpowiedni rodzaj reklamy na tym portalu? Najlepiej skonsultować swoją decyzję ze specjalistami i powierzyć im zaplanowanie oraz wdrożenie kampanii. To będzie najprawdopodobniej najbardziej opłacalne i skuteczne rozwiązanie!

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button