Czy warto streamować na YouTube?
Transmisja na żywo w serwisie YouTube, znana również jako YouTube Live, to metoda docierania do odbiorców docelowych w czasie rzeczywistym. Gdy tworzysz własną transmisję na żywo, Twój stream jest umieszczany w sekcji “Na żywo”, znajdującej się po lewej stronie strony głównej YouTube.
Dlaczego warto korzystać ze streamingu na żywo na YouTube?
Jeśli kiedykolwiek oglądałeś relację na żywo na YouTube, zapewne wiesz już, co sprawia, że jest to tak wyjątkowa forma treści w internecie. Dzięki niej czujesz się tak, jakbyś był częścią wydarzenia. Ponieważ każdy widz ogląda dokładnie tę samą treść w tym samym czasie, a także dlatego, że widzowie są zachęcani do korzystania z funkcji czatu, aby dzielić się swoimi przemyśleniami i pytaniami-streaming YouTube jest niezwykle wciągającym doświadczeniem. Transmisje na żywo pozwalają na nawiązanie kontaktu z docelowymi odbiorcami w sposób, którego nie da się odtworzyć za pomocą wpisu na blogu, odcinka podcastu czy standardowego wideo. Nawet jeśli jesteś sceptycznie nastawiony do skuteczności tej formy przekazu, nie da się zaprzeczyć, że transmisje na żywo to unikalny styl treści. A jeśli zależy Ci na odróżnieniu się od konkurencji, robienie czegoś wyjątkowego jest absolutnie konieczne.
Rodzaje transmisji na żywo w serwisie YouTube
Nie wszystkie transmisje na żywo na YouTube są takie same. Według Google’a istnieją dwa główne rodzaje transmisji na żywo: proste i niestandardowe. Zazwyczaj prosty przekaz na żywo jest prowadzony za pomocą kamery internetowej. Jeśli tylko masz połączenie z internetem i laptopa, możesz użyć kamery internetowej, aby nadawać na YouTube. A jeśli Twój kanał ma więcej niż 1000 subskrybentów masz również opcję, aby nadawać na żywo za pomocą smartfona. Teraz posiadanie takiej ilości subskrypcji to nie problem, wystarczy kilka kliknięć i na stronach typu Kuplike.pl możemy kupić suby na yt, na nasz kanał. Z drugiej strony, niestandardowa transmisja na żywo jest bardziej złożoną produkcją. Cechą charakterystyczną niestandardowego streamingu na żywo jest użycie kodera-oprogramowania, które pozwala na dzielenie ekranu i korzystanie z wielu kamer i mikrofonów.
Interesujące statystyki YouTube Live
Zanim przejdziemy do kolejnej sekcji, chciałbym szybko podzielić się kilkoma statystykami z wnikliwego badania przeprowadzonego przez New York Magazine. Po przebadaniu 1000 dorosłych osób, na temat nawyków związanych z konsumpcją treści w internecie, badacze odkryli, że:
-81% ankietowanych woli obejrzeć wideo na żywo niż przeczytać wpis na blogu.
-82% ankietowanych woli wideo na żywo niż posty w mediach społecznościowych.
-70% ankietowanych wymienia YouTube jako swoją ulubioną platformę dla transmisji na żywo.
Jak przyciągnąć widzów do swojej transmisji?
– Zachęcaj widzów do uczestnictwa w czasie rzeczywistym: Łatwym i skutecznym sposobem, aby utrzymać widzów zaangażowanych przez cały czas trwania transmisji na żywo, jest zachęcenie do udziału za pośrednictwem funkcji czatu YouTube. Pamiętaj, że atrakcyjność przekazu na żywo wynika z poczucia, że widz bierze udział w czymś wyjątkowym. Zachęcanie widzów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i pytaniami jest świetnym sposobem na wzmocnienie tego uczucia.
– Używaj pomocy wizualnych: Jeśli planujesz korzystać z streamingu YouTube głównie w celu odpowiadania na pytania, prawdopodobnie wystarczy, że usiądziesz przed kamerą internetową w laptopie lub smartfonie. Jeśli jednak chcesz prowadzić pełnowymiarowe prezentacje – webinaria na żywo, wirtualne wystąpienia itp. – gorąco polecam korzystanie z pomocy wizualnych. Bez notatek, wykresów, grafik lub innej formy uzupełniającej treści, która cię będą wspierać, Twoi widzowie będą się nudzić. Ponadto, prawdopodobnie nie zapamiętają wielu informacji, co sprawi, że całe wydarzenie będzie stratą cennego czasu.
– Konsekwentnie pytaj o opinie: Żaden stream nie jest pozbawiony wad. Bez względu na to, jak bardzo się przygotujesz, jak bardzo przemyślisz zainteresowania swoich widzów i ich problemy, na pewno pojawią się wyboje na drodze. Naturalnie, różni nadający będą zmagać się z różnymi problemami. Podczas gdy stream jednej osoby może cierpieć z powodu problemów technicznych, inna osoba może nie trafić z przekazem. Niezależnie od specyfiki problemu, ważne jest to, że zawsze musisz prosić swoich widzów o konstruktywną opinię. Nie tylko przełoży się to z czasem na coraz lepsze transmisje na żywo, ale także sprawi, że Twoja publiczność poczuje się doceniona i wysłuchana.
źródło: artykuł partnera