Kategorie

Fotografia produktowa to rozwój Twojego biznesu!

Fotografia produktowa to niezbędny element każdego sklepu internetowego. Jest to bardzo skuteczne narzędzie marketingu cyfrowego gdyż udowodniono, że zdjęcia reklamowe przemawiają do nas najskuteczniej. Profesjonalne packshoty są tym co w pierwszej kolejności skupia uwagę kupującego. Użytkownicy internetu przeglądając dziesiątki podobnych ofert każdego dnia zwracają uwagę jedynie na to co się wyróżnia.

 

Czy fotografia produktowa to tylko zdjęcia na białym tle?

 

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Profesjonalny fotograf produktowy wykonuje nie tylko najbardziej popularne zdjęcia produktów na białym tle – tak zwane packshoty. Takie studio fotograficzne jest nakierowane na ścisłą współpracę z firmami, które muszą przedstawić swoją ofertę najlepiej jak to możliwe.

Fotografia produktowa łączy w sobie kilka dziedzin takich jak

  • packshoty – najbardziej popularne zdjęcia produktów na białym tle. Są one wykorzystywane w sklepach internetowych, na portalach aukcyjnych ale także w formie drukowanej a więc na przykład w katalogach czy ulotkach.
  • Zdjęcia reklamowe to zdecydowanie bardziej kreatywna część fotografii produktów. Oczywiście głównym bohaterem takiego zdjęcia wciąż jest reklamowany produkt, jednak przedstawia się go w ciekawym otoczeniu. Mogą to być całkiem proste formy jak na przykład silna kompozycja przedstawiająca fotografowany przedmiot na środku kadru, na jednolitym tle ze światłem skupionym na produkcie. Jest to ujęcie bardzo eleganckie a fotografowany produkt przyciąga całą uwagę widza. Istnieją również zdjęcia reklamowe o bardzo rozbudowanej scenografii. Liczne akcesoria, niezwykła gra świateł czy efektowne kompozycje.
  • Fotografia produktowa odzieży to kolejna bardzo ważna część pracy każdego studio fotografii packshotowej. Codziennie powstają tysiące nowych krojów ubrań, które należy pokazać światu w prasie, w internecie czy na reklamach w sklepach i galeriach handlowych. Zdjęcia odzieży możemy podzielić według sposobu ich wykonywania. Obecnie bardzo popularne są fotografie typu duch odzieży. Pod tą tajemniczą nazwą kryją się packshoty odzieży wykonane na niewidzialnym manekinie. Jedynym produktem widocznym na takiej fotografii jest właśnie fotografowana odzież przez co takie zdjęcie jest bardzo schludne. Kolejną zaletą jest aspekt ekonomiczny. Do takiej sesji produktowej odzieży nie potrzebujemy wynajmować prawdziwych modeli co pozwala zredukować koszty nawet o połowę przy wciąż bardzo interesującej prezentacji naszych produktów.

Drugim sposobem na interesujące packshoty odzieży jest fotografowanie jej rozłożonej na płasko lub zawieszonej na wieszaku. Taki sposób prezentacji na zdjęciach bardzo dobrze sprawdza się w większości rodzajów odzieży.

 

Dlaczego fotografia produktowa jest opłacalna w każdym biznesie?

 

Każdy przedsiębiorca przed zainwestowaniem pieniędzy liczy stopień zwrotu oraz korzyści z danej inwestycji. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z tego jak dużo korzyści potrafią przynieść profesjonalne zdjęcia produktowe. Mając do wyboru dwie oferty tego samego przedmiotu, podświadomie wybierzemy tą, na której produkt jest przedstawiony lepiej. Dobra fotografia produktowa potrafi przekazać w mniej niż 2 sekundy całą garść informacji kluczowych dla zainteresowanego klienta. Na takim packshocie natychmiast dostrzeżemy poprawnie oddany kolor, jakość i fakturę materiału czy kluczowe cechy oferowanego przedmiotu. Większa ilość fotografii produktowych w naszej ofercie buduje również naszą wiarygodność. Kupujący już na samym początku, zapoznając się tylko ze zdjęciami pozyskuje w bardzo przystępny sposób wszelkie informacje o interesującym go artykule. Na dobrych packshotach od razu widzimy wszystkie funkcje produktu oraz z łatwością dostrzeżemy co wchodzi w skład zestawu bez konieczności żmudnego wyszukiwania tych informacji w opisie.

Fotografia produktowa to rozwój Twojego biznesu! (foto:  unsplash.com)
Fotografia produktowa to rozwój Twojego biznesu! (foto: unsplash.com)

 

Skorzystaj z usług profesjonalnego studio fotografii produktowej!

 

Skoro już wiemy jak ważne są dobrej jakości zdjęcia produktów warto również wiedzieć komu zlecić ich wykonanie. Część osób może chcieć spróbować własnych sił w wykonaniu packshotów. Jeśli jednak zależy nam na profesjonalnym efekcie i nie chcemy tracić dużo czasu na próby i poprawianie błędów warto zlecić to zadanie dla profesjonalnego fotografa produktowego. Wybierając specjalistę w tej dziedzinie mamy pewność, że bazując na swoim doświadczeniu wykona on zdjęcia produktowe według najwyższych standardów. Warto pamiętać, że packshoty, które będziemy chcieli umieścić na popularnych marketplace czy serwisach aukcyjnych poza subiektywnym dobrym wrażeniem muszą spełniać wiele wytycznych. Zdjęcia produktów, które chcemy umieścić w internecie muszą być w odpowiednim formacie, pliki nie mogą być dużej objętości gdyż wpłynie to negatywnie na prędkość ich wczytywania. Równie ważna jest powtarzalność ujęć, tak aby miniaturki produktów zestawione obok siebie były spójne i równe.

 

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button