Kraj

Podpisano umowy na projekt i budowę autostrady A2

Inwestycja zostanie zrealizowana w pięciu odcinkach (od A do E, przy czym A jest najbliżej Łodzi, E – najbliżej Warszawy). Podział na odcinki zwiększył konkurencyjność i doprowadził do uzyskania niższej ceny. Dla skoordynowania prac na wszystkich odcinkach, 23 września br. została wybrana jedna firma nadzorująca projekt i budowę.

– Odc. “A” o długości 29, 2 km; kontrakt zawarty z konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele o wartości 754,5 mln zł, przy kosztorysie 1,7 mld zł;

– Odc. “B” o długości 17 km, kontrakt zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA o wartości 843,5 mln zł, przy kosztorysie 1,04 mld zł;

– Odc. “C” o długości 20 km, kontrakt zawarty z konsorcjum China Overseas Engineering Group Co. Ltd. o wartości 534,5 mln zł, przy kosztorysie 1,1 mld zł.;

Ciąg dalszy artykułu poniżej

– Odc. “D” o długości 17,6 km, kontrakt zawarty z konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag Sp. z o.o. o wartości 643,8 mln zł, przy kosztorysie 1 mld zł;

– Odc. “E” o długości 7,1 km, kontrakt zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex SA, o wartości 425,5 mln zł, przy kosztorysie 669 mln zł;

Odcinek A2 od Łodzi do Warszawy powstanie w systemie Projektuj i Buduj. Ogólny kosztorys GDDKiA zakładał koszt budowy na poziomie 5,7 mld złotych. Po wyłonieniu wykonawców za budowę całej 91 km autostrady GDDKiA zapłaci 3,2 mld zł. Oszczędność wyniosła 2,5 mld zł.

Harmonogram prac przewiduje wybudowanie pięciu odcinków autostrady Stryków – Konotopa, mających łącznie 91 km do końca maja 2012 r. Dzięki temu zapewnione będzie autostradowe połączenie Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin.

Obecny na uroczystości Dyrektor GDDKiA Lech Witecki zapewnił, że jeszcze w październiku ogłoszony zostanie przetarg na budowę Miejsc Obsługi Podróżnych, by równolegle z budowaną autostradą powstały miejsca potrzebne kierowcom do prawidłowego użytkowania drogi.

Na autostradzie A2 od Strykowa do Konotopy będzie 10 Miejsc Obsługi Podróżnych i 2 Obwody Utrzymania Autostrady. Wprowadzony zostanie zamknięty system poboru opłat, co oznacza, że bramki będą umieszczone na zjazdach z autostrady, a opłata będzie zależna od liczby przejechanych kilometrów.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button