Znaki świetlne mają poprawić bezpieczeństwo na sosnowieckich drogach

Aktywne tablice typu U-3a i U-3b zostały zamontowane na łuku ulicy 3-go Maja w Sosnowcu na wysokości basenu. W tym miejscu dochodzi do częstych zdarzeń drogowych. Zazwyczaj są one nie zgłaszane funkcjonariuszom Policji, a powodujące uszkodzenia w infrastrukturze drogowej, przez zniszczenie barier i znaków. Teraz ma się to zmienić. Tablice świetlne widoczne z oddali mają poprawić bezpieczeństwo na ulicy.
– Przewagą tablic aktywnych jest wyraźne wskazanie miejsca niebezpiecznego, jakim jest w tym przypadku łuk drogi. Ponadto tablice aktywne charakteryzują się doskonałą widocznością również w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, a zastosowanie paneli solarnych pozwala na całodobową pracę bez konieczności wydatkowania środków na energię elektryczną – wyjaśnia Anna Jasikowska-Bożyk, Wydział Informacji i Promocji Miasta UM Sosnowiec.
Całość zadania została sfinansowana ze środków Wydziału Organizacji Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym. Koszt zabudowy tablic wraz z panelami solarnymi wyniósł 34.892,00 zł brutto. To nie koniec inwestycji magistratu w nowe znaki świetlne.
– W roku bieżącym planuje się montaż takich urządzeń na drodze krajowej nr 86 na węźle z DK-94. Niewykluczone jest, że przedmiotowe urządzenia będą również zastosowane w innych miejscach jednak w chwili obecnej nie ma co do tego planów – dodaje Jasikowska-Bozyk.
Znaczenie znaków świetlnych doceniła również Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Znaki świetlne znalazły się na oddanym niedawno węźle Murckowska, oraz na budowanym obecnie węźle autostradowym Sośnica. Krzyżować się tam będą autostrady A1 i A4.
– Znaki świetlne montuje się dla podkreślenia przebiegu układy drogowego. Aby zwiększyć czytelność zmiany przebiegu trasy. Znaki te są bardzo dobrze widoczne, co pomaga w identyfikowaniu miejsc potencjalnie niebezpiecznych – wyjaśnia Dorota Marzyńska Specjalista ds. Komunikacji Społecznej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach. – Na węźle Murckowska w Katowicach pojawiły się na łącznicach na łukach o dużym promieniu i dużych spadkach – dodaje Marzyńska.