Region

Dni Śląskie w… Szanghaju

Przygotowane na Dni Śląskie atrakcje uświetnią Dzień Polski, który odbędzie się 22 maja. Tego dnia Polski Pawilon odwiedzi polska delegacja rządowa z premierem Donaldem Tuskiem na czele oraz przedstawiciele władz lokalnych najwyższego szczebla.

Program przygotowany na Dni Śląskie w Polskim Pawilonie nawiązuje ściśle do hasła regionu – ”Śląskie. Pozytywna energia.” Do przekazania tej idei wybrano taniec – jako uniwersalny, zrozumiały dla wszystkich i niosący wiele pozytywnej energii język – na specjalnym Odnawialnym Parkiecie.

Na Odnawialnym Parkiecie w ciągu dnia występować będzie Zespół Pieśni i Tańca Śląsk, który oprócz popisów tanecznych będzie zapraszać gości Pawilonu na kursy tańców polskich. Każdy uczestnik kursu otrzyma pamiątkowy certyfikat.

Wieczorami Odnawialny Parkiet zamieni się w nowoczesny europejski klub. W rytm muzyki klubowej prezentowanej przez najlepszych śląskich DJ-ów najzdolniejsi tancerze regionu dadzą show najgorętszych tańców XXI wieku (street jazz, funky, modern, hip-hop).

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Już dziś widzimy, że decyzja o udziale w EXPO w Szanghaju była doskonałym posunięciem – mówi Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego. – Dzięki naszemu zaangażowaniu i zaznaczeniu obecności na EXPO już przyjęliśmy pierwszą, i z pewnością nie ostatnią, delegację z Chin, zainteresowaną współpracą z regionem śląskim – dodaje.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego jest jednym z zaledwie kilkunastu przedstawicieli polskich miast i regionów, które wezmą udział w Światowej Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju.

Światowa Wystawa EXPO, która rozpocznie się 1 maja w Szanghaju, będzie największym wydarzeniem tego typu w historii. Udział w EXPO 2010 w Szanghaju zadeklarowało blisko 200 krajów. Organizatorzy, w ciągu 6 miesięcy trwania Wystawy, spodziewają się rekordowej liczby 70 milionów zwiedzających.

Polski Pawilon jest uznawany za jeden z najatrakcyjniejszych pawilonów EXPO 2010 – znalazł się on w gronie kilkunastu pawilonów prezentowanych w oficjalnym filmie promującym Wystawę, był także reklamowany w kampaniach outdoorowych w Chinach, prowadzonych przez organizatorów w ciągu ostatnich miesięcy.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button