Świat

Australia/ Całkowity zakaz reklamy wyrobów tytoniowych

Według nowego prawa, przygotowywanego przez rząd Australii, na paczkach z papierosami zamiast logo firmy palacze znajdą hasła oraz obrazki kampanii antynikotynowej i ostrzeżenia o szkodliwości palenia. Rząd zapowiada wprowadzenie nowych przepisów w 2012 roku. “Papierosy wcale nie są cool, bo pozbawiają ludzi życia i zdrowia” – powiedział premier Kevin Rudd, deklarując konsekwencję we wprowadzaniu nowych przepisów.

Wielkie koncerny tytoniowe zapowiadają walkę z nowymi przepisami. Imperial Tobacco Australia przewiduje podjęcie szeregu kroków prawnych. Australijski producent powołuje się na prawo klienta. Zdaniem firmy nie można bowiem pozbawiać konsumenta możliwości decyzji, które papierosy chce palić.

W 2008 roku przemysł tytoniowy w Australii zanotował zysk w wysokości 7,6 miliardów dolarów.

Co roku z powodu palenia papierosów w Australii umiera 15 tysięcy osób. Premier Kevin Rudd planuje obniżyć te statystyki o 10 procent do roku 2018. Zaostrzenie przepisów antynikotynowych już przynosi skutki. W 1988 roku 30,5 procent Australijczyków powyżej 14 roku życia paliło tytoń. W 2007 roku te osoby stanowiły już tylko 16,6 procent społeczeństwa.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button