Trwają urtudnienia w ruchu kolejowym po powodzi
Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 161 kilometrów.
Nieczynna jest linia Stróże-Jasło. Na odcinku Gorlice Zagórzany-Biecz oraz Skołyszyn-Jasło przystąpiono już do naprawy uszkodzonych odcinków torów. Naprawiana jest też trakcja elektryczna uszkodzona przez przewrócone drzewo.
Na linii Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże – Nowy Sącz. Na pozostałych odcinkach tej linii doszło do licznych uszkodzeń, spośród których najpoważniejszym jest zniszczenie 4 czerwca przez Poprad mostu w Nowym Sączu. Trwają prace na odcinku Stróże – Gromnik, zakłada się udrożnienie tego odcinka do 17 czerwca.
Podtopiona jest stacja kolejowa w Sandomierzu, wraz z przyległymi odcinkami torów kolejowych. Woda powoli opada, a komisja ocenia rozmiary uszkodzeń.
Na linii Rybnik – Sumina wyłączony jest odcinek Rydułtowy-Sumina, objazd pociągów pasażerskich kierowany jest przez stację Rybnik.
Nieczynny jest też odcinek Pszczyna-Radostowice na linii Pszczyna-Żory. Naprawa zostanie zakończona do 30 czerwca.
Na odcinkach: Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice oraz Łaziska Średnie – Orzesze Jaśkowice odbywa się tylko ruch towarowy.
Na niektórych odcinkach ruch odbywa się tylko jednym torem, co znacznie wydłuża podróż. Tak jest na odcinkach Starachowice – Kunów, Kobiór – Pszczyna, Most Wisła – Ochodza, Sędziszów Małopolski – Trzciana. Na linii między Przemyślem a Medyką z powodu osuwiska ograniczono prędkość maksymalną.
Dokładne i aktualne informacje na temat utrudnień w ruchu można odnaleźć na stronach internetowych PKP.