Świat

Pasażerowie dostaną odszkodowania za spóźniony bądź odwołany autobus

Jeśli kurs na trasie powyżej 250 kilometrów zostanie odwołany, spóźnienie autokaru przekroczy 2 godziny lub też sprzedanych zostanie więcej biletów niż jest miejsc, pasażerowie mają prawo domagać się rekompensaty. Muszą mieć zagwarantowane połączenie zastępcze albo zwrot ceny biletu w pełnej wysokości. Mają też prawo do posiłków i napojów, a jeśli oczekiwanie na autobus będzie się przedłużać, przysługuje im nocleg w hotelu przez 3 doby do kwoty 80 euro za noc.

“To są niepodważalne prawa, zagwarantowane pasażerom autobusów czy autokarów i odzwierciedlają one przyznane wcześniej prawa osobom podróżującym liniami lotniczymi, pociągami, a także promami i statkami. Zatem jest to bardzo dobre porozumienie dla pasażerów bez względu na to, kiedy i jak podróżują po Unii Europejskiej” – powiedziała rzeczniczka Komisji Helen Kearns.

Nowe rozporządzenie ma wzmocnić też prawa osób niepełnosprawnych, gwarantując im prawo do bezpłatnej opieki. Zgodnie z nowymi przepisami, więcej praw otrzymują także pasażerowie autobusów na krótszych trasach – poniżej 250 kilometrów. Muszą mieć na przykład zapewnioną na bieżąco informację o spóźnieniach, bądź anulowaniu kursów. Krajowe urzędy zajmujące się skargami konsumenckimi będą musiały egzekwować przestrzeganie przepisów, a jeśli trzeba będzie – nakładać kary.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button