Region

Historyczna Sala Sejmiku w rękach samorządu

Dotychczas Wojewoda, który jest właścicielem Gmachu Sejmu Śląskiego, decydował o zasadach i kosztach wynajmu sali. Za każdym razem Sejmik Województwa o każdej planowanej sesji musiał zawiadamiać służby wojewody i płacić za wynajem. Stawka za pierwsze trzy godziny wynosiła 200 zł, zaś każda kolejna godzina kosztowała 60 zł.

Teraz Samorząd Województwa może decydować o harmonogramie sesji oraz terminach organizowanych przez siebie imprez. Może użyczać też salę innym instytucjom czy też organizacjom. Nie może się to jednak odbywać na zasadach komercyjnych.

Na mocy porozumienia większość kosztów związanych z utrzymaniem Sali Sejmu Śląskiego ponosić będzie samorząd województwa. Dotyczy to m.in. kosztów eksploatacyjnych czyli opłat m.in. za ogrzewanie, energię elektryczną, wodę i odprowadzanie ścieków, sprzątanie. Tutaj Urząd Marszałkowski pokryje 75% rachunku. Podobny udział dotyczy planowanych remontów. Każda zmiana wymagać będzie jednak zgody Urzędu Wojewódzkiego.

Dotychczas Wojewoda poza Salą Sejmu Śląskiego przekazał marszałkowi dwie sale – Błękitną i Szarą.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button