RegionWiadomość dnia

Inwazja katowickiej kultury. Spodek w roli głównej

To nie atak Marsjan, a jedynie inwazja kultury. Prosto z serca Górnego Śląska. Rusza właśnie kampania, która ma pomóc zerwać ze stereotypowym wizerunkiem tego miasta. – Pokazanie konkretnie sześciu festiwali, które tutaj się odbywają i z jednej strony są znane na cały kraj, ale z drugiej strony tak naprawdę nie są na tyle, niektóre z nich na tyle medialne, aby mogły przyciągnąć kolejnych widzów, kolejnych gości – wyjaśnia Michał Korzeniowski, Grupa Eskadra. Twarzami kampanii zostali Artur Rojek oraz Irek Dudek. Pierwszy zaczynał ze swoim festiwalem w Mysłowicach, drugi od zawsze związany z Katowicami, mimo że miał już kilkanaście ofert by wyjść z bluesem poza Śląsk. – Ja chciałem coś dla Katowic zrobić i kiedyś 30-31 lat temu sobie powiedziałem, że centrum bluesa w Europie będzie Katowice Rawa Blues i do tego sukcesywnie zmierzam – odpowiada Irek Dudek, dyrektor artystyczny Rawy Blues.

Do tego ma już znacznie bliżej niż dalej. Kilka dni temu jego festiwal został nagrodzony bluesowym Oskarem w Memphis. Rok temu podobną nagrodę otrzymał kwartalnik “Twój Blues”. Wyróżnienie znaczące, bo wędrujące do Europy raz na kilka bądź kilkanaście lat. – Wielki sukces tak się strasznie cieszę, bo przecież to jest nagroda dla wszystkich w Polsce. Rawa Blues jest festiwalem nas wszystkich i wielkim świętem, i Irek na to zapracował – stwierdza Andrzej Matysik, Twój Blues. Na wysokie miejsce zapracował też Artur Rojek, dyrektor artystyczny Off Festivalu. Akurat w jego festiwal mocno zainwestowało też miasto. – Ta impreza znajduje stałego odbiorcę i przyciąga uwagę z roku na rok coraz większą nie tylko w Polsce, ale za granicą. Każdego roku zwiększa się sprzedaż biletów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, też w Czechach i na Węgrzech.

Na to liczą też pozostali organizatorzy katowickich festiwali. – Efektem tej kampanii będzie spowodowanie większego zainteresowania tymi festiwalami. Większa obecność uczestników tych festiwali, większe przychody z biletów. Jestem przekonany, że to się przełoży na budżet poszczególnych wydarzeń kulturalnych – uważa Piotr Uszok, prezydent Katowic. Tych promowanych wydarzeń w sumie będzie sześć. Oprócz OFF Festivalu i Rawy Blues w kampanii bierze udział Międzynarodowy Festiwal Producentów Filmowych Regio Fun, Letni Ogród Teatralny, Biennale Plakatu Polskiego i ostatnio nagrodzony Tauron Nowa Muzyka. – Wystarczy prześledzić rankingi tego typu festiwali w Europie i zdecydowanie katowicki Festiwal Tauron Nowa Muzyka cieszy się uznaniem nie tylko widzów, ale także ekspertów muzycznych – oznajmia Paweł Gniadek, Tauron Polska Energia.

Kampania będzie kosztować w sumie 1,5 mln złotych. Połowa pieniędzy pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Oprócz spotów w kilku miastach polskich pojawią się też plakaty.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

To już kolejna próba udowodnienia, że dziś Katowice to ważne miejsce na mapie polskiej kultury i miejsce wydarzeń o różnej randze, ale w których na pewno warto uczestniczyć.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button