RegionWiadomość dnia

Gigantyczne korki i milionowe inwestycje w 2012 roku

Przejazd kolejowy w Pszczynie. Tu nawet ci na specjalnych warunkach, swoje muszą odstać. – Jest to jeden z najważniejszych punktów w przyszłorocznym budżecie. Oczywiście mieszkańcy muszą liczyć się z pewnymi utrudnieniami – zapowiada Aleksandra Marzyńska, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Za ponad 50 milionów złotych powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie. Ruszy także budowa obwodnicy Pszczyny w kierunku Rybnika. Z powodu przebudowy skrzyżowania w Goczałkowicach kierowcy zwolnić będą musieli prawie do zera.

Przez kilkanaście miesięcy przejazd trasą Bielsko – Biała – Katowice to będzie prawdziwe wyzwanie. “Beskidzka” w 2012 będzie placem budowy.

Jeszcze trudniej będzie w Tychach. Bo zanim w miejscu dotychczasowych skrzyżowań powstaną nowe ruch na obrzeżach miasta zostanie całkowicie sparaliżowany. – Już od stycznia będzie to właściwe zawężenie – przełożenie ruchu na jedną jezdnię w obu kierunkach na odcinku 800 metrów, również w rejonie ulicy Targiela. Wtedy na pewno pojawią się pierwsze korki – informuje Jacek Barański, Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach.

Za 150 milionów złotych, głównie z kasy Unii Europejskiej, do końca 2013 roku tyska, krajowa jedynka będzie drogą bez postojów. Mimo to znacznie szybciej będzie autostradą. – W przyszłym roku planujemy, że pojedziemy już cała autostradą A1 wiosną – czyli od Pyrzowic przez Sośnicę, aż do granicy państwa w Gorzyczkach – mówi Dorota Marzyńska, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Z autostrady A1 będzie można zjechać w Gliwicach na wydłużoną DTŚ-kę. To jednak najwcześniej za dwa lata. Budowa dwóch nowych odcinków – trzykilometrowego w Zabrzu i dwukilometrowego na terenie Gliwic – zacznie się po zakończeniu przetargu. – Procedura przetargowa, przyjmujemy, powinna trwać około 5-6 miesięcy, co pozwoliłoby w drugiej połowie roku -lipiec, sierpień – rozpocząć budowę na tych dwóch odcinkach – zapowiada Arkadiusz Dunaszewski, Drogowa Trasa Średnicowa. Nowych, pięć kilometrów kosztować będzie około pół miliarda złotych.

W Chorzowie z planów wyburzenia Estakady nic nie zostało. Zamiast tego wybudowana zostanie prawie od nowa. Stara konstrukcja dłużej nie wytrzyma już panującego tu ruchu, który jest taki jak ten na autostradzie. – Będzie to poważne uzupełnienie tych ubytków. Będzie też wymiana balustrad, wymiana nawierzchni. Dojdą tez ekrany akustyczne. To wszystko sprawia, że ta inwestycja staje się dość poważna – mówi Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa.

Rok 2012 będzie trudny dla kierowców, ale następne lata mogą być paradoksalnie gorsze. Bo przyszły rok to początek końca wielkich drogowych przemian.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button