Uzależnieni od papieru

Dobra książka działa jak narkotyk a kiedy już ją wciągniesz sięgniesz po drugą trzecią i czwartą. Przed takim skutkiem czytania przewrotnie przestrzegają znani aktorzy i ludzie mediów. Tę antyreklamę książek w internecie obejrzało przez dwa dni już około 35 tysięcy osób. – Chciałyśmy, żeby to był taki dowcipny, niebanalny i pełen sarkazmu spot, żeby coś poruszył w czytelnikach, no i w przyszłych czytelnikach – mówi Zofia Karaszewska, Bibliocreatio
Poruszyć od ponad 10 lat próbuje fundacja Cała Polska Czyta dzieciom. – Moja mama mi czytała mój tata też mi czytał zawsze do poduszki na dobranoc – stwierdza Roksana Sihnouvong
W wypracowaniu takich nawyków pomagają kampanie społeczne: spoty w mediach, ale też takie spotkania. – Dzieci bardzo lubią, kiedy dorośli się wokół nich skupiają czują się ważne dowartościowane, czują ze ten czas jest poświęcony im – dodaje Anna Youssef, koordynator akcji Cała Polska Czyta Dzieciom
Dorośli, którzy na co dzień nie maja go zbyt dużo chętnie biorą udział w takich akcjach. Dla prezydent Rudy Śląskiej Grażyny Dziedzic to dobra rozgrzewka przed miłym rodzinnym obowiązkiem. – Jak przyjeżdża moja wnuczka, kładziemy się przed spaniem zawsze czytamy, co najmniej dwie bajki, oczywiście ona wybiera – mówi Grażyna Dziedzic, prezydent Rudy Śląskiej
Wybór nowej lektury ułatwiają też media na antenie radiowej trójki książki czytają aktorzy. “Wypalanie trwa” Wojciecha Jagielskiego czyta Przemysław Bluszcz. Obecność w reklamie znanych twarzy może tylko pomóc. Zdaniem specjalistów w kampaniach społecznych cel uświęca środki, więc małe przewrotne kłamstwo może czynić cuda. – Tutaj działa jeszcze taka stara zasada takiej prośby gdyby ktoś nas poprosił, proszę nie myśleć o niebieskim słoniu no to mamy gwarancje ze wszyscy o tym słoniu właśnie pomyślimy – stwierdza Krystian Dudek, przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia PR na Śląsku
Proszę więc nie myśleć o książce.