AlarmRegionWiadomość dnia

Przyszła odwilż, śląskie drogi usłane dziurami! PRZYŚLIJ ZDJĘCIE NAJWIĘKSZEJ!

Miejskie, wojewódzkie i krajowe, wszystkie bez wyjątku – są dziurawe jak najwyższej klasy szwajcarski ser. Księżycowy krajobraz na polskich drogach, to efekt odwilży. Niespodzianką jest o tej porze roku nie tylko ona, ale i ilość dziur, które po sobie pozostawiła. Kierowcy najbardziej narzekają na miejskie drogi, bo Średnicówka, czy autostrady A1 i A4 to jeszcze nie dziurawy tor przeszkód, chociaż i tu można by to i owo poprawić.

W takich warunkach bez perfekcyjnego opanowania miejskiej topografii i wręcz kociej zręczności się nie obejdzie. “-Slalom gigant i trzeba się tego po prostu nauczyć i do tego przyzwyczaić. Jeżdżę tu cały czas, to już mniej więcej człowiek wie, kiedy są dziury, a na nowe to się wpada, to się nauczę…” – mówi TVS Robert Knapik, kierowca z Mysłowic. Gorzej, gdy miasto trzeba opuścić… na przykład jadąc Drogą Krajową nr 1 w kierunku Częstochowy. “-Dziury, wszędzie dziury w całym kraju…może pan to filmować…jak pan widzi nie ma w naszym kraju dróg, które by były w miarę możliwe do jeżdżenia, autostrada oczywiście tak, bo jest płatna” – dodaje inny kierowca, Roman Stelmach z Mysłowic. Często jednak sytuacja na tych płatnych wcale nie jest lepsza. Choć do końca zimy jeszcze kilka miesięcy zarządcy dróg już rozpoczęli szacowanie strat. Jak mówi nam Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, “- to są dziesiątki milionów złotych i to można powiedzieć, to jest zaklęty krąg. Dlatego, że jeśli nie ma pieniędzy żeby drogi gruntownie przebudować i pozbyć się tego problemu, to trzeba masę pieniędzy wydać na łatanie.”

A wszystkiemu zdaniem ekspertów winny zły system odśnieżania i oszczędności. Zdaniem eksperta drogowego z Politechniki Śląskiej, Kazimierza Kłoska – “praprzyczyną mówiąc najzwięźlej jest zła technologia wykonania, czy to betonu asfaltowego, czy to betonu cementowego. On ułatwia penetrację wody a także czyni dalsze spustoszenie.” Często przyczyną są też oszczędności podczas samej budowy. Sytuacja w tym roku może być jeszcze gorsza, jeśli Komisja Europejska podtrzyma swoją decyzje o cofnięciu Polsce 3,5 mld. zł. dotacji na drogi. Póki, co na pocieszenie wciąż pozostaje nam fakt, że Polskie drogi nie są jednak najgorsze…

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button