Audiobook za misia. Myslovitz, Respondek i Wyrostek nagrali bajki dla dzieci
Nie za górami, nie za lasami, ale w samym centrum Katowic postanowili przeczytać i nagrać bajki. Bajki swojego autorstwa. – Pierwszym testem była oczywiście moja córka. Mówię: Florentyna siadaj, przeczytam Ci bajkę. Oczywiście zamysł był taki, że jeżeli ona będzie się nudzić, jeżeli sobie włączy laptopa albo o coś mnie zapyta, to bajka jest do kitu i jej nie posyłam – mówi Krzysztof Respondek, artysta.
Gepard Gapcio z bajki Krzysztofa Respondka przeszedł próbę. Jednak to nie on jest tu głównym bohaterem, a niezwykłe pluszaki, przed którymi ważna misja – pomóc dzieciom w całej Polsce. Zabawki trafią do karetek pogotowia i na oddziały dziecięce, gdzie wesprą małych pacjentów. – Przede wszystkim to pomaga opanować stres i odwrócić uwagę od czynności, które wykonujemy. Dziecko w tym momencie jest zainteresowane tym nowym przedmiotem. Odwracamy przez to uwagę dziecka od tego, co wykonujemy, czyli np wkłucie, zabezpieczenie, opatrunek, czyszczenie rany – tłumaczy Michał Świerszcz, Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe.
W tym studiu właśnie powstaje audiobook z bajkami między innymi Sabiny Jeszki, Marcina Wyrostka, czy członków zespołu Myslovitz. – Wiedziałem, że uda mi się zmusić żonę, żeby to jakoś napisała. Nie jestem dobry w pisaniu bajek. Raczej wolę pisać muzykę. Pisanie bajek ciężko mi przychodzi – nie ukrywam, jest to moje nowe doświadczenie. Pierwsze koty za płoty – mówi Jacek Kuderski, zespół Myslovitz.
Na płycie znalazło się ponad 30 bajek. Krótkie, długie, wierszowane, wesołe, czasem poważne, o wilkach, smokach, a nawet brokułach. Wszystkie z morałem. – Akordeon też się pojawił, jako taki krótki motyw. Starszy kot Harold miał akordeon ze sobą. Na samym końcu bajki przyjaciele naprawili ten instrument i to też była taka pomoc – mówi Marcin Wyrostek, akordeonista.
Właścicielem dzieła może zostać każdy, kto zechce wesprzeć małych pacjentów, wystarczy w jednej z sieci sklepów zostawić swoje maskotki, a płytę otrzymamy w prezencie. – Jestem osobą, która musi zachęcać u nas w sklepie, i chcę zachęcać, osoby do udziału w takich akcjach. Myślę, że bajka powstała z racji tego, że skoro ja mam komuś dawać przykład, to muszę też taką bajkę napisać i pokazać, że jest fajna – stwierdza Agnieszka Chwastek, IKEA. Oficjalna premiera audiobooka już 6 grudnia. Dlatego płyta może okazać się podwójnym prezentem od Mikołaja.