Świat

8 milionów gości w polskim pawilonie na Expo w Szanghaju

W opinii Komisarza Generalnego Polskiej Sekcji EXPO, prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomira Majmana, efekty związane z naszą ekspozycją przerosły oczekiwania. Co dziesiąty zwiedzający EXPO kierował swe kroki do polskiego pawilonu.

Zdaniem Sławomira Majmana, chińskie media stawiają Polskę w jednym rzędzie z największymi krajami europejskimi. Szanghaj odwiedziło kilkuset polskich przedsiębiorców, uczestniczących w misjach regionalnych i sektorowych. Sławomir Majman podkreśla, że mieli oni okazję do nawiązania korzystnych kontaktów z chińskimi partnerami. Efektem tych wizyt polskich biznesmenów jest między innymi stworzenie Polskiego Centrum Handlu i Dystrybucji Produktów Rolno-Spożywczych w ramach Chińskiego Centrum Logistycznego XiJao International Shanghai.

Jak zauważa szef Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesław Różański, udział w tym chińskim przedsięwzięciu wyróżnia nas na tle innych krajów europejskich i stwarza polskim biznesmenom szerokie pole do działania. Skorzystanie z usług oferowanych przez Centrum umożliwia załatwianie w jednym miejscu wszystkich formalności i procedur dotyczących rozpoczęcia działalności handlowej na chińskim rynku. Pozwala też na uniknięcie kosztów związanych z rolą odgrywaną przez pośredników. Przygotowanie polskiego pawilonu na EXPO 2010 kosztowało około 10 milionów dolarów.

Dla porównania, ekspozycja Arabii Saudyjskiej, jedna z najdroższych, została zorganizowana za sumę szesnastokrotnie większą. Wystawa Światowa EXPO 2010 w Szanghaju zakończy się 31 października.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button