KrajKultura i rozrywkaRegion

Bot do rozmowy, czyli wyższa jakość obsługi klienta

Globalny kryzys dał popalić niemal każdej firmie. Większość z biznesów bazuje przecież na relacjach z klientem. Te z kolei nie są łatwe do utrzymania, jeżeli nie widujemy się twarzą w twarz. Fakt zamknięcia centrów handlowych, restauracji i różnych lokali usługowych nie znaczy jednak, że konsumenci nie potrzebują dodatkowej pomocy. Szczególnie w tak ciężkich czasach mogą narastać pytania, nierozwiązane sytuacji, a nawet skargi. Jak rozwiązać je bez bezpośredniego kontaktu? Na pomoc przychodzi bot do rozmowy, zwany również botem głosowym lub voicebotem.

 

Bot do rozmowy wsparciem skutecznej obsługi klienta

W dzisiejszych, trudnych czasach obsługa klienta z pewnością ma co robić. Jeżeli nie zadbamy o to, żeby nasi klienci mieli z nią stały kontakt, możemy stracić ich zaufanie i sprawić, że nie będą chcieli więcej korzystać z naszych usług. Obsługa wielu połączeń wiąże się z kolei z dłużącymi się kolejkami na linii oraz rosnącą frustracją.

Bot do rozmowy może ten proces znacznie uprościć. W łatwych, mniej wymagających sprawach jest w stanie całkowicie przejąć kontakt z klientem. W tych trudniejszych może być pierwszą linią weryfikacji potrzeby lub problemu, aby przekierować rozmówcę do odpowiedniego działu czy konsultanta.

Dodatkowo voicebot może być też wykorzystany w roli ankietera. Po rozmowie odbytej z konsultantem może zadzwonić do klienta i zweryfikować ogólny poziom zadowolenia z obsługi. Dzięki temu możemy skutecznie zbadać poziom skuteczności i wydajności pracowników, a w podziękowaniu za udział w ankiecie obdarować klienta małym upominkiem, np. zniżką na kolejne zakupy lub voucherem.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Bot może także pomóc z zbieraniu danych na temat zużycia surowców dla gazowni, elektrowni czy też obiektów wodnych. Zamiast angażować w to pracowników lub czekać aż użytkownicy prześlą odczyty mailem, voicebot zadzwoni do każdej z osób w określonej porze i zbierze dokładne dane.

Voicebot umówi, potwierdzi i odwoła wizytę

Firmy, które umawiają swoich klientów na konkretną datę i godzinę wiedzą z pewnością, że nie każda osoba pojawi się w umówionym terminie. Nie każda też będzie pamiętała o tym, żeby go wcześniej odwołać, co niestety potrafi generować niemałe straty. Problem dotyczy m.in. salonów fryzjerskich, kosmetycznych, lekarzy, czy warsztatów samochodowych. Wysłanie SMS-a może być w tym wypadku pomocne, jednak nie zawsze sprawdza się tak dobrze, jak telefoniczne potwierdzenie spotkania. Bot do rozmowy jest w stanie zarówno potwierdzić, jak i odwołać wizytę lub umówić ją w innym terminie.

Bot do rozmowy przyda się również w windykacji

Bot do rozmowy to całkiem skuteczna pomoc w windykacji miękkiej. Może on monitorować bazę dłużników i kontaktować się z nimi, aby przypomnieć o konieczności spłaty długu. Będzie on również w stanie zebrać deklaracje spłaty długu i kontrolować spłatę zadłużeń. Zbieranie danych po każdej wykonanej operacji pozwala na dokładne analizy i raporty efektywności. W razie braku spłaty długu voicebot może ponowić kontakt. Całość procesów może być z kolei maksymalnie zautomatyzowana i wykonywana w określone dni i o określonej godzinie.

Voicebot to o wiele więcej możliwości

Voicebot jest niewątpliwym wsparciem procesów obsługi klienta. Oprócz wymienionych powyżej działań, bez problemu odnajdzie się również w roli informatora, sprzedawcy i marketera, a nawet ankietera. Sprawdź, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie!

 

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button