Kultura i rozrywkaRegion

Branża e-commerce w dobie pandemii

Obecna sytuacja na świecie wpłynęła niewątpliwie na wiele branż działających prawie we wszystkich gospodarkach. Pauza gospodarcza nie ominęła także Polski. Jako że jestem mocno związany z branżą e-commerce, w tym artykule skupimy się właśnie na tej branży. Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na branżę e-commerce. Po odpowiedź na to pytanie udałem się do znajomego programisty z Design Cart.

 

Okazuje się że branża IT jest wręcz koniem pociągowym nie tylko dla samej siebie ale i dla branż z nią związanych. Ze względu na źródło informacji jestem w stanie skupić się jedynie na agencjach interaktywnych. Te z kolei notują wyraźny wzrost zamówień. Agencja wyżej wspomniana ma o ok 35% zamówień więcej od nowych klientów oraz o ok 15% więcej od stałych klientów.

 

Czego dotyczą owe zamówienia. W przypadku nowych klientów aż 88% zamówień dotyczy stworzenia nowego sklepu internetowego. Firmy wyraźnie przenoszą się do sieci. W przypadku stałych, starych klientów praktycznie wszystkie zamówienia dotyczą modernizacji istniejących sklepów internetowych lub rozszerzenia ich funkcjonalności.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

 

Co ciekawe większość zamówień dotyczy tworzenia sklepów internetowych dla branż które najmocniej ucierpiały w wyników wprowadzenia nowych regulacji mających przeciwdziałać rozszerzaniu się pandemii. Dotyczy to takich branż jak sklepy odzieżowe (więcej…) czy sklepy spożywcze. Te drugie do tej pory były rzadkością.

 

Sprzedawcy zrozumieli że najefektywniejsza sprzedaż to ta stabilna, wielokanałowa. Gdy jeden kanał zawiedzie można sprzedawać drugimi. Zyski zawsze w takiej sytuacji będą niższe lecz będą i pozwolą firmie przeczekać trudny okres.

 

Niewątpliwie obecnej sytuacji są też zwycięzcy. To firmy które były już wcześniej obecne w internecie i posiadały w nim swoje sklepy internetowe. Są to właśnie te sklepy które zostały zamknięte na czas trwania epidemii i które zazwyczaj były obecne w galeriach handlowych. (więcej…)

 

Oprócz samych sklepów internetowych bo głównie na brak pracy nie mogą narzekać firmy kurierskie zajmujące się transportem zakupionych produktów do klientów. Produkty te trzeba jakość zapakować i tutaj kolejna branża która zyskała i należą do nich producenci wszelakich opakowań.

 

Wszystkie badania również jasno pokazują że obecny model biznesowy się zmieni dzięki pandemii. Po pandemii większość firm która przeszła do sieci internetowej już w niej pozostanie to oznacza rozpoczęcie złotego czasu jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju usług e-commerce. Rosnąca konkurencja w sieci jest zawsze na rękę konsumentom.

 

Podsumowując branża e-commerce w dobie pandemii to jedna z nielicznych gałęzi gospodarki, która zyskuje i przechodzi do jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju. Jest rozwiązaniem dla wielu firm na zamknięte stacjonarne sklepy. Działalność e-commerce generuje również niże koszty czy może je zamienić w trudnym czasie na baterię finansową umożliwiającą bezpiecznie poczekać na poprawę sytuacji.

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button