KrajRegion

Chcesz‌ ‌zwiększyć‌ ‌widoczność‌ ‌strony‌ ‌www?‌ ‌Oto‌ ‌3‌ ‌elementy‌ ‌SEO,‌ ‌o‌ ‌które‌ ‌możesz‌ ‌zadbać‌ ‌sam‌ ‌już‌ ‌dziś‌

Widoczność strony jest jednym z tych haseł, o których zwyczajnie nie można nie wspomnieć mówiąc o SEO. Jeśli chcesz zaistnieć w sieci, musisz dbać o stałe, systematyczne zwiększanie widoczności swojej strony. Chcesz poznać kilka sprzyjających temu aspektów SEO, o które możesz zadbać zupełnie sam?

 

Specjaliści z agencji Delante przygotowali 3 propozycje działań, które warto podjąć samodzielnie już dziś.

Dlaczego widoczność strony jest tak ważna?

Widoczność strony to nic innego jak wskaźnik mówiący o tym, jak łatwo znaleźć Twoją witrynę w sieci, konkretniej – w wyszukiwarce internetowej. Dobra widoczność jest jednym z warunków koniecznych do tego, by zwiększyć ruch organiczny (a więc jeden z najbardziej wartościowych, nie napędzanych reklamami rodzajów ruchu) w obrębie witryny. Dobrze prowadzone SEO daje wartościowy ruch organiczny o stosunkowo niskim współczynniku odrzuceń, który w efekcie końcowym najczęściej prowadzi do wzrostu konwersji/sprzedaży.

Jak zadbać o widoczność?

Poniżej 3 proste działania, które możesz podjąć, by być bardziej widocznym w sieci. Nie wymagają one zewnętrznego wsparcia, a jedynie podstawowej wiedzy z zakresu działania Twojej strony i trochę wolnego czasu.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
  1. Popraw prędkość strony

Brzmi skomplikowanie? Niektóre aspekty poprawiania prędkości strony rzeczywiście mogą być zawiłe, ale zapewniamy, że są takie, którymi możesz zająć się całkowicie sam. Jeśli działasz na CMSie, który umożliwia Ci korzystanie z pluginów (np. Wordpress), koniecznie przejrzyj swój zbiór wtyczek i zdecyduj, czy na pewno potrzebujesz ich wszystkich. Jeśli nie, usuń te, które są zbędne. Zbyt duża liczba wtyczek może negatywnie wpłynąć na wydajność Twojej strony.

W drugim kroku przejrzyj grafiki, które pojawiają się na Twojej stronie. Wydaje Ci się, że 1MB to optymalna waga zdjęcia? Nic bardziej mylnego – duże obrazy znacząco obciążają witrynę i spowalniają jej ładowanie (przyjmuje się, że waga grafik nie powinna przekraczać 100 KB). Zanim dodasz zdjęcie, zadbaj o jego kompresję – pomogą Ci w tym takie narzędzia jak TinyJPG czy JPEGmini. Pamiętaj również o właściwych formatach (PNG do zdjęć bez tła, JPG – z tłem; warto także zapoznać się z zalecanym przez Google formatem WebP).

Możesz także przyjrzeć się zbędnemu kodowi w obrębie strony (pomoże Ci w tym np. narzędzie Google Speed Insights) oraz temu, czy Twój hosting jest SEO-friendly.

  1. Dodaj teksty alternatywne do grafik

Opisy alternatywne ułatwiają robotom Google interpretację tego, co znajduje się na grafice. Dzięki optymalizacji opisów masz szansę zwiększyć widoczność swoich zdjęć w Google Grafika. Wiele CMS-ów ułatwia dodanie tekstów alternatywnych przez umieszczenie odpowiednich okienek w opisie zdjęcia, jeśli jednak Twój nie posiada takiej opcji, sprawdź, w jaki sposób możesz ręcznie dodać atrybut “alt”. W tekście alternatywnym umieść odpowiednie dla danej podstrony frazy kluczowe, i opisz krótko, co znajduje się na grafice, np. według szablonu “fraza kluczowa – zdanie opisu”.

  1. Załóż Google Search Console i wgraj tam mapę strony

Obsługa narzędzia Google Search Console jest prostsza niż może Ci się wydawać – przynajmniej jeśli chodzi o podstawowe funkcjonalności, takie jak wykresy ruchu, informacje dotyczące fraz kluczowych czy właśnie możliwość wgrania mapy witryny. Podpięcie strony do Google Search Console także jest bardzo proste – Google poprowadzi Cię przez proces krok po kroku.

Plik sitemap.xml z kolei najczęściej już znajduje się w obrębie Twojej strony – zlokalizujesz go pod adresem twojastrona.com/sitemap.xml. Jeśli go tam nie znajdziesz, skorzystaj z takich wtyczek jak Yoast SEO lub poradników pomagających stworzyć mapę witryny i wgraj ją do GSC przez kartę “mapy witryn”. Mapa strony ułatwia robotom Google poruszanie się po niej i indeksowanie poszczególnych adresów URL.

 

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button