Czeskie i niemieckie wagony na śląskie tory

Koleje Śląskie powiększają tabor, bo na początku przyszłego roku czeka je przejęcie całości lokalnego ruchu pasażerskiego w województwie śląskim. Sląski Zakład Przewozów Regionalnych znika wtedy z regionalnych torów i Koleje Śląskie zostaną jedynym graczem na polu. Spółka wciąż nie ma całego, potrzebnego do tej operacji taboru. Część ma pochodzić właśnie z wypożyczeń. Do województwa śląskiego ma przyjechać 15 lokomotyw i 67 używanych wagonów. Wszystko na zasadach wypożyczenia. Ofertę Koleje skierują głównie do kolei w Czechach i Niemczech. Urzędnicy podkreślają, że to najlepsze z rozwiązań “na szybko” – i na dodatek sprawdzone. Koleje Śląskie wypożyczyły już bowiem 10 czeskich wagonów. Wypożyczenie jednego wagonu ma kosztować około 40 tysięcy złotych miesięcznie. To właśnie cena – a nie urzędnicze sympatie – ma spowodować, że po śląskich torach pomkną czeskie lub niemieckie składy.