KrajRegion

Dlaczego warto reklamować się w Google?

Reklama w Google jest jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. O jej znaczeniu nie trzeba przekonywać, zwłaszcza w e-commerce. Wyszukiwarka jest miejscem, od którego zaczyna się poznawanie produktów i marki. To właśnie tutaj mają początek pierwsze decyzje związane z zakupami, ale i budowanie rozpoznawalności, także przy wchodzeniu na rynek. Google zapewnia firmom narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi, które pozwala prowadzić zaawansowane działania marketingowe ściśle związane z promocją w Internecie. System reklamowy Google udostępnia trzy modele kampanii: w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej i wideo.

 

Reklama szyta na miarę

Google Ads jest narzędziem o wysokiej elastyczności, dlatego w  zależności od potrzeb kampanii, możemy wybrać dowolny format. Reklama tekstowa (link sponsorowany) wyświetli się poniżej i powyżej wyników wyszukiwania, a płatność za nią nastąpi wówczas, gdy użytkownik przejdzie na stronę (kliknie w link). Reklama graficzna pojawia się w sieci Google Display Network, a kliknięcie w baner przenosi internautę na stronę z ofertą. Kolejny format warty uwagi to Gmail Sponsored Promotions, czyli reklama na poczcie Google. Przypomina wiadomość e-mail i wyświetla się odbiorcy tuż nad wiadomościami. Dzięki Google Ads i formatowi wideo możemy prowadzić kampanie na YouTube. Kolejną opcją jest reklama produktowa przeznaczona dla branży e-commerce. W kwestiach budżetowych, bez względu na format, dostajemy pełną kontrolę. Dotyczy to zarówno wyboru modelu rozliczenia (np. PPC, CPA) , jak i rozmiaru budżetu i wydatków.

E-commerce i Google Ads

Reklama w Google (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/google-ads/) może przybrać postać kampanii produktowej. Przeznaczona jest dla sprzedawców, którzy mogą w ten sposób zaprezentować szerszemu gronu odbiorców produkty ze swojej oferty, wypromować stronę i tym samym zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Utworzenie kampanii zaczyna się po wprowadzeniu danych o produktach na konto Google Merchant Center. Jest to tak zwany feed produktowy, który zawiera informacje o indywidualnym atrybucie produktu oraz wysokiej jakości zdjęcie wraz z tytułem i dokładnym opisem. Reklamodawca indywidualnie planuje strukturę kampanii i może dopasować jej szczegóły (grupy produktów, stawki, cel kampanii, lista wykluczających słów) do potrzeb sklepu. Musi jednak pamiętać o monitorowaniu i optymalizacji kampanii.

Cechy dobrej reklamy

Jako że Google udostępnia zaawansowane możliwości prowadzenia kampanii reklamowych, przygotowanie rozwiązania adekwatnego do potrzeb grupy docelowej jest kwestią zaplanowania i doboru najwłaściwszych opcji. Dlatego punktem wyjścia powinny być badania środowiska (konkurencji) i sprofilowanie potencjalnego odbiorcy przekazu – musimy wiedzieć, kto na reklamę ma zareagować i w jaki sposób, np. kupić, wypełnić formularz rejestracyjny na stronie, wziąć udział w wydarzeniu, pobrać darmowy materiał. Reklama powinna być kierowana do osób w najwyższym stopniu skłonnych do założonej przez nas czynności. Stąd też zamieszczenie wezwania do działania jest jednym z niezbędnych elementów reklamy. Przykładowym call to action jest „kup teraz” lub „dowiedz się więcej”. Podobnie jest z użyciem słów kluczowych, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom oszacowanie reklamy pod kątem przydatności. Istotnym etapem jest dopasowanie celu promocji (np. większa liczba wejść na stronę) i wybranie miejsca wyświetlania się reklamy.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Co daje reklama w Google?

Reklama służy firmie jako dodatkowa możliwość wyróżnienia się w wyszukiwarce. W przeciwieństwie do pozycjonowania, jej widoczność ograniczona jest czasem trwania kampanii. Google Ads pozwala na kierowanie reklamy na postawie słów kluczowych, lokalizacji, wieku i języku odbiorców, wykorzystanych przez nich urządzeń a także wybór umiejscowienia (np. sieć reklamowa, wyniki wyszukiwania). Co więcej, reklamę możemy zaprezentować o określonej porze z dokładnością co do godziny, określając przy tym jej powtarzalność. Google Ads umożliwia śledzenie na bieżąco skuteczności reklamy i modyfikację założeń ustalonych na starcie kampanii lub całkowitą ich zmianę.

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button