Dworzec kolejowy w Katowicach ma już wszystkie kielichy. ZOBACZ FILM

Odtworzenie kielichów w nowej konstrukcji dworca nie było proste. Budowlańcy musieli wykorzystać trudną metodę odlewania betonowej konstrukcji olbrzymich elementów wewnątrz specjalnego szalunku. Ale właśnie dzięki tej technice, katowickie kielichy będą miały charakterystyczne odciski drewnianych desek. Każdy z kielichów powstał dzięki ręcznie wykonanej pracy najzdolniejszych specjalistów. Materiał tworzący kielichy dobierano podczas prób różnych mieszanek betonu i sposobów montowania szalunku. Prace przy rekonstrukcji kielichów poprzedziły wielomiesięczne próby i testy.
Prace postępują szybko nie tylko przy samych kielichach. Budynek katowickiego dworca został już sprawdzony i odebrany przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid. W najbliższych dniach powinno zostać wydane pozwolenie na użytkowanie obiektu przez nadzór budowlany. Wewnątrz hali trwają prace porządkowe oraz adaptacja wnętrz lokali handlowych i usługowych – tym zajmują się już wprowadzający się do stoisk najemcy. Trwają także testy wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji, w tym ruchomych schodów.
Po otwarciu dworca kolejowego pasażerowie będą mogli korzystać ze wszystkich usług związanych z transportem oraz licznych sklepów i lokali gastronomicznych zlokalizowanych w dworcowej hali o powierzchni 5 800 m2. Oprócz kas biletowych i poczekalni podróżni do dyspozycji będą mieli również kawiarnie i restauracje, aptekę, księgarnię, a także kioski z prasą oraz cukiernię.
Otwarcie hali obsługi pasażerów to finał pierwszego etapu inwestycji na pl. Szewczyka, realizowanej wspólnie przez NEINVER Polska i PKP S.A. Na przełomie roku zaplanowano uruchomienie podziemnego, przelotowego terminala autobusowego. Galeria Katowicka o powierzchni 53 000 m2 z 250 sklepami i punktami usługowymi zostanie otwarta w drugiej połowie 2013 roku. Pasażerowie korzystający z dworca oraz klienci galerii handlowej będą mieli również do dyspozycji podziemny parking na 1200 samochodów.