Elektroniczne Gliwice

Urząd Miejski w Gliwicach przystąpił do projektu „Dostęp do usług e-Government wykorzystujących technologie semantyczne – Access-eGov” w 2005 r. Przedsięwzięcie polega na zwiększeniu dostępu obywateli, w tym przedsiębiorców, do usług administracyjnych z wykorzystaniem najnowszych technologii. W tym celu opracowano platformę internetową, która integruje usługi świadczone zarówno drogą elektroniczną, jak i w sposób tradycyjny – w siedzibie urzędu.

System składa się z szeregu narzędzi służących do zbierania, przetwarzania i wymiany informacji. Można skorzystać z pomocy tzw. Personalnego Asystenta (PA) . Docelowo za jego pośrednictwem uzyskamy dostęp do zgromadzonych i opisanych usług. Po wybraniu jednej z nich, PA przeprowadzi nas przez wszystkie etapy, które są konieczne, aby załatwić daną sprawę. Podpowiada również, gdzie załatwić sprawę w innych instytucjach, takich jak Urząd Skarbowy, Urząd Statystyczny czy ZUS.

Na razie w ramach testu możemy zapoznać się z możliwościami Personalnego Asystenta w zakresie rejestracji działalności gospodarczej. – Dostępna sprawdzana wersja programu nie pozwala póki co na realizację całego procesu drogą elektroniczną. Ma jedynie charakter poglądowy. Pokazuje możliwości platformy Access-eGov – wyjaśniają pracownicy Wydziały Informatyki Urzędu Miejskiego.

Aby wypróbować system, należy skorzystać z linku: http://147.232.5.49:8080/aeg-client2pl/static/gli/index.html lub z bezpośredniego odsyłacza znajdującego się na stronie internetowej www.um.gliwice.pl (odsyłacz po prawej stronie) – Po sprawdzeniu aplikacji prosimy o wypełnienie ankiety. Zebrane wnioski pozwolą udoskonalić program.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Personalny Asystent będzie dostępny do 1 marca. Wszyscy, którzy zechcą bliżej poznać platformę Access-eGov oraz osobiście wyrazić swoją opinię mogą wziąć udział w warsztatach, które odbędą się w czwartki 19 oraz 26 lutego w godzinach od 16.00 do 17.00 w Urzędzie Miejskim w Gliwicach (II piętro, sala 254) – zachęcają urzędnicy. Przewidywany czas trwania spotkań to około 20 minut. Program warsztatów przewiduje zapoznanie się z technologiami semantycznymi, omówienie aplikacji, ćwiczenia z wykorzystaniem Personalnego Asystenta oraz wypełnienie ankiety. Zgłoszenia przyjmowane są pod numerem telefonu 032-239-12-08 lub drogą elektroniczną pod adresem e-mail: in@um.gliwice.pl.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.accessegov.org. Warto przypomnieć, że istnieje również możliwość składania wniosku o założenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem programu SEKAP (dostępnego na stronie internetowej www.sekap.pl). Można również wypełnić elektroniczny formularz dostępny pod adresem http://www.um.gliwice.pl/index.php?id=16081/1. Po uzupełnieniu wszystkich danych jest on automatycznie przekazywany do systemu komputerowego rejestrującego działalność gospodarczą. Wprowadzone informacje są następnie weryfikowane podczas wizyty interesanta w siedzibie urzędu.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button