Świat

Google traci na konflikcie z chińskim rządem

Gazeta spekuluje jednak, że konflikt Google’a z chińskimi władzami odstrasza reklamodawców z Państwa Środka. W styczniu tego roku koncern zaczął przekierowywać internautów w Chinach do nieocenzurowanej wersji Google’a w Hongkongu. Ten krok spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem chińskich władz. Koncern Google miał poważne problemy z przedłużeniem licencji dla dostawców usług internetowych w Chinach. Pod koniec ub.r. udział Google’a w chińskim rynku wyszukiwarek wynosił prawie 36%. W czerwcu tego roku obniżył się do niespełna 25%.

W siłę rośnie najpoważniejszy rywal amerykańskiej wyszukiwarki, chińska firma Baidu, której udziały w rynku obecnie osiągnęły poziom 70%.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button