Indie/ Produkcja najtańszego samochodu świata

Pierwsze seryjne egzemplarze Nano wyprodukowano w lipcu ubiegłego roku w dwóch starych fabrykach Taty. Przez niemal rok ich produkcja nie przekroczyła 30 tysięcy egzemplarzy. Zakład w Gudżaracie będzie początkowo produkował 250 tysięcy samochodów rocznie, a następnie jego zdolności produkcyjne zostaną zwiększone do pół miliona pojazdów.
Gwarancją ceny, niewiele przekraczającej 1000 dolarów amerykańskich, objętych jest jedynie 100 tysięcy pojazdów. Następne mogą być droższe. Powstała już także wersja Nano przeznaczona na rynek europejski. Jej cena będzie znacznie wyższa niż cena wersji indyjskiej.
Rozpoczęcie produkcji najtańszego samochodu świata na dużą skalę zostało opóźnione o dwa lata z powodu protestów, które zmusiły koncern Tata do przerwania budowy fabryki w Bengalu Zachodnim i rozpoczęciu nowej inwestycji właśnie w Gudżaracie. W Bengalu protestowali miejscowi rolnicy, którzy nie godzili się na przejęcie ich ziem pod budowę fabryki.