KrajRegion

Influencerzy – następcy telewizyjnych celebrytów?

Współpraca z influencerami to dla wielu marek szansa na skuteczne dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Kim są influencerzy i czym różnią się od gwiazd, które znamy z telewizji?

 

Tak jak celebryci to osoby znane szerokiej publiczności z występowania w tradycyjnych mass mediach, takich jak telewizja, radio czy gazety, tak też influencerzy to osoby oglądane przez wielu odbiorców w internecie, a konkretniej – w mediach społecznościowych. Podstawową różnicą moglibyśmy zatem określić to, że celebryci to (w lekkim uproszczeniu) gwiazdy telewizji, a influencerzy to gwiazdy internetu.

Branża influencerów to obecnie bardzo dynamicznie rozwijający się obszar. Wynika to przede wszystkim z bardzo rozbudowanych możliwości, jakie internetowe gwiazdy mogą zaoferować firmom poszukującym nowych sposobów na dotarcie do potencjalnych i obecnych klientów. Najpopularniejsi influencerzy w Polsce gromadzą wokół swoich kanałów społeczności liczące miliony osób – od najmłodszych do najstarszych użytkowników internetu.

Gwiazdy internetu kontra gwiazdy z telewizji, radia i gazet

Mimo rozwoju i ciągłych zmian dotyczących zarówno influencerów jak i celebrytów, możemy wyszczególnić kilka podstawowych kryteriów, które pomogą nam rozróżnić te dwie grupy wpływowych osób.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

W klasycznej ścieżce droga do “zostania celebrytą” najczęściej prowadzi przez zaistnienie dla szerszej publiczności poprzez działalność w dziedzinie szeroko rozumianej rozrywki. Mamy tu do czynienia z gwiazdami znanymi z dużego ekranu, muzykami występującymi przed liczną publiką, sportowcami i podobnymi. Z kolei w przypadku influencerów, wyszczególnienie klasycznej ścieżki do zdobycia popularności i licznego grona odbiorców jest w zasadzie niemożliwe.

Fani, kibice czy po prostu odbiorcy często są skupieni wokół zawodowej działalności celebrytów. W tym obszarze możemy mówić jednak tylko o niewielkiej różnicy względem influencerów. Jeszcze dekadę temu osoby popularne w internecie bardzo często utrzymywały się z innych źródeł. Dziś współpraca z markami często jest ich podstawowym źródłem zarobkowania.

Warto zwrócić uwagę również na to, że celebryci najczęściej występują w różnych okolicznościach jako goście (np. goście programów telewizyjnych czy audycji radiowych), natomiast influencerzy tworzą treści w obszarze swoich własnych kont w mediach społecznościowych (np. na Instagramie czy YouTube).

Influencerzy a wpływ na odbiorców

Na bazie kilku wymienionych powyżej czynników możemy zauważyć, że istnieje dosyć spora rozbieżność na poziomie komunikacji celebrytów i influencerów z ich odbiorcami.

W przypadku celebrytów możliwości kontaktu są dosyć mocno ograniczone. Gwiazdy są oddzielone od ich fanów choćby szklanym ekranem. Tymczasem w DNA działalności influencerów jest wpisana bardzo wysoka dostępność dla ich odbiorców. Oznacza to, że niemal każdy użytkownik mediów społecznościowych może przesłać prywatną wiadomość do swojego idola – i nierzadko może poprowadzić to do uzyskania odpowiedzi.

Dzięki takiej specyfice kontaktu i wysokiemu stopniowi zażyłości, influencerzy cechują się dużymi możliwościami wpływu na swoich odbiorców – a to wiadomość szczególnie istotna dla osób prowadzących firmy i szukających nowych form reklamy w internecie.

Czy warto? “Na ten moment branża influencer marketingu warta jest 10 miliardów USD. A przewidywane wydatki w 2022 r. to 15 mld USD, co tylko potwierdza ogromną tendencję wzrostową” – mówi Marysia Biernacka z agencji Tigers.

Jeżeli interesuje Cię skorzystanie z reklamy w internecie poprzez współpracę z influencerami, sprawdź kluczowe wskazówki, które przydadzą się w planowaniu skutecznej kampanii: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/wspolpraca-z-influencerami-5-przydatnych-wskazowek-344

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button