Innowacje i przedsiębiorczość na konferencji naukowej w Dąbrowie Górniczej

Celem konferencji jest przegląd dorobku w dziedzinie innowacji i przedsiębiorczości oraz dyskusja nad aktualnymi problemami innowacji i przedsiębiorczości, co powinno stanowić okazję do wymiany poglądów i inspirację do dalszych twórczych poszukiwań.
Integralną częścią konferencji jest Panel Doktorantów, składający się z warsztatów, spotkań
i dyskusji dla doktorantów, i stanowiący forum, pozwalające zaprezentować programy badawcze
i wyniki zrealizowanych badań.
Obszary problemowe konferencji:
Zarządzanie działalnością innowacyjną w organizacji, gospodarce, UE i na świecie
– Globalne spojrzenie na innowacyjność (miejsce Polski na innowacyjnej mapie świata, innowacje w strategii gospodarczej UE)
– Innowacyjne metody zarządzania w przedsiębiorstwach i administracji
– Nowe koncepcje w nauce i praktyce zarządzania
– Regionalne strategie innowacji (koordynacja procesów innowacyjnych w regionie, kraju)
Kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość jako problem teoretyczny i obszar badań
– Kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość w strategii organizacji /przedsiębiorstw
– Nowe spojrzenie na rolę kadry menedżerskiej w działalności gospodarczej
– Innowacyjne modele biznesu, ekoinnowacyjność
– Modele uczącej sie i innowacyjnej organizacji
– Społeczny kontekst innowacyjności
– Innowacyjność w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw
Potencjał organizacji innowacyjnej (kreowanie skłonności i zdolności innowacyjnej organizacji)
– Inspiracje dla innowacji (budzenie kreatywności pracowników, predyspozycje kreatywne organizacji, rola kompetencji kierownika, zespoły innowacyjne, angażowanie pracowników w procesy innowacyjne)
– Proaktywne podejście do innowacji
– Bariery innowacji, szanse i zagrożenia, opór wobec innowacji
– Wspomaganie kreatywności i innowacyjności
– Źródła finansowania innowacji
Innowacyjność – przyczyna i skutek przedsiębiorczości
– Innowacyjność MŚP a możliwość kreowania nowych miejsc pracy
– Przedsiębiorczość jako czynnik stymulacji aktywności innowacyjnej MŚP (innowacyjność MŚP)
– Kreowanie otoczenia innowacyjnego dla MŚP
– Determinanty rozwoju przedsiębiorczości (narzędzia, obszary, przejawy, bariery)
– Rozwój działalności sektora MŚP (uwarunkowania, instrumenty wspierające)
– Przedsiębiorczość: lokalna, pracownicza/intraprzedsiębiorczość, bezrobotnych, intelektualna, akademicka, organizacyjna, proaktywne przywództwo
– Kształtowanie potencjału przedsiębiorczego organizacji, szkół i uczelni
– Sukcesy i porażki przedsiębiorczości
– Wspieranie przedsiębiorczości.