Jaki powinien być dobry spot reklamowy? 3 najważniejsze elementy

Spot reklamowy, czyli krótki film, który jest wyświetlany w telewizji jako przerywnik pomiędzy programami. Pojawia się on także w Internecie w postaci filmu promocyjnego. Te pierwsze trwają zazwyczaj 30 sekund, w ciągu których nie tylko informują odbiorcę, ale też wywołują pewne zachowania. Nic dziwnego – ich głównym celem jest zachęcenie nabywców do skorzystania z produktu i usługi, ale też rozpowszechnienie informacji o istnieniu marki. Aby jednak spot reklamowy przyniósł zamierzony efekt, powinien spełnić pewne wymagania. Jakie?
Dobry spot reklamowy – ustal grupę odbiorców
Chcąc uzyskać sukces, warto określić grupę odbiorców spotu. Warto ustalić więc, czy będą ją stanowić nowi, czy też istniejący już odbiorcy. Istotna jest ich grupa wiekowa oraz profil – czy są to uczniowie, pracownicy a może osoby na wysokich stanowiskach? Nie należy zapominać o branży – każdy spot reklamowy dotyczy innej i stąd też powinien być przygotowany z uwzględnieniem innych czynników.
Gdzie ma być wyświetlony spot?
Podczas produkcji dobrego spotu reklamowego warto wziąć pod uwagę miejsce jego emisji. Wiele z nich można znaleźć w telewizji, ale coraz większa ilość znajduje się w Internecie: na stronach internetowych, Youtube czy też mediach społecznościowych. Od tego zależy format filmu, jego scenariusz i oczywiście końcowe koszty.
Bez względu na to, w którym miejscu będzie emitowany, musi być nie za długi i nie za krótki. Zbyt długo może znudzić, zbyt krótki nie zmieści wszystkich istotnych założeń i możliwych do osiągnięcia celów. Stąd też spoty reklamowe w telewizji trwają około 30 sekund. Znacznie dłuższe są już produkcje przeznaczone do umieszczenia w mediach społecznościowych czy na Youtube. Najczęściej trwają one w granicach 2 do 5 minut.
Zaplanowaliście dłuższy spot i nie chcecie zmieniać jego założeń? Nic prostszego. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie podzielenie filmu na kilka krótszych części. Pozwoli to zyskać pełnowartościowy materiał, a jednocześnie nie zamęczy widza długim oglądaniem. Rozwiązanie to niesie jeszcze jeden plus – im więcej filmów, tym większe możliwości pozycjonowania marki w sieci.
Budżet produkcji, czyli ile możesz wydać na spot
Wydawać by się mogło, że tylko duży budżet pozwala wyprodukować dobry spot reklamowy. Nic bardziej mylnego – nawet przy ograniczonym budżecie można uzyskać zadowalający efekt. Wystarczy odpowiednio zaplanować produkcję. Dużo tańszym rozwiązaniem jest nakręcenie materiałów studio filmowym na tzw. green screen, a nie na miejscu u Klienta. Aby efekt był właściwy, konieczne jest dobre oświetlenie i właściwe nagranie wypowiedzi, które pozwolą później odpowiednie tło.
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac warto jednak dokładnie określić potrzeby Klienta i efektu, jaki powinien zostać uzyskany. Dzięki temu po zmontowaniu materiału filmowego klient nie będzie zaskoczony końcowym efektem. Nie zawsze reżyser musi pójść w tym samym kierunku, jakiego oczekuje Klient. To z kolei pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu i oczywiście pieniędzy.
Sprawdź: Profesjonalna produkcja spotów reklamowych Krótkie Formy
źródło: artykuł partnera