Kraj

Kampania promująca festiwal w Jarocinie

 – Kampania obejmuje Szczecin, Trójmiasto, Wrocław, Śląsk, Poznań, Łódź i Warszawę. 300 billboardów nawiązuje do wyglądu tegorocznych plakatów, ulotek i biletów festiwalowych. Kampania potrwa dwa tygodnie i będzie kosztować 100 tys. zł – poinformowała Karolina Makowska z miejscowego magistratu.

Jak wyjaśniła, główna nagroda w konkursie „Złote Tarasy” przypadła Jarocinowi za wydany w 2007 r. 60-stronicowy komiks promujący to miasto. Wielkie granie w Jarocinie potrwa trzy dni.

Organizatorzy liczą na przyjazd ponad 10 tys. fanów. Wielu z nich to sympatycy dawnych jarocińskich rockowisk, ale lubiący także nowe odmiany rocka. Niektórzy z nich są już dziadkami i do Jarocina przyjadą ze swoimi dziećmi i wnukami. Dla tych ostatnich przygotowano przedszkole, które – jak mówią organizatorzy – będzie łączyć trzy pokolenia Jarocina.

Na tegorocznym festiwalu wystąpią m.in. Kasia Nosowska, Renata Przemyk, Koniec Świata, Kryzys, Kult, Paprika Korps. Przyjazd do Jarocina potwierdziły takie gwiazdy zagraniczne, jak wokalista zespołu Bauhaus Peter Murphy, Asian Dub Foundation, The Subways, Brett Anderson, duet Blood Red Shoes.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Ostatni z Festiwali Muzyków Rockowych (FMR) odbył się Jarocinie w 1994 r. Doszło wtedy do starć z policją i imprezę przywrócono dopiero w 2005 r. jako Jarocin PRL Festiwal. Do Jarocina przyjechało wtedy ponad 10 tys. gości. Podobna liczba fanów uczestniczyła w dwóch kolejnych festiwalach.

Historia jarocińskich rockowisk rozpoczęła się w 1973 r., kiedy po raz pierwszy zaproszono także zawodowych muzyków. Gwiazdą był wtedy zespół Anawa. W 1980 r. festiwal w Jarocinie przekształcił się w I Ogólnopolski Przegląd Muzyki Młodej Generacji, a później – w FMR.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button