RegionSilesia Flesz

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami. Akt oskarżenia wobec dyżurnych ruchu

Prowadzone przez częstochowską prokuraturę śledztwo wykazało, że winę za nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami ponosi dwójka dyżurnych ruchu. Oboje usłyszeli już zarzuty nieumyślnego spowodowania katastrofy, a także fałszowania dokumentów. Jak dociekli śledczy, oboje po wypadku mieli ze sobą rozmawiać telefonicznie i ustalać to, jaką godzinę zamknięcia toru wpisać do odpowiednich dokumentów. Andrzej N. i Jolanta S. nie przyznali się do zarzucanych im przestępstw i odmówili złożenia wyjaśnień. Przestępstwo nieumyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym, którego następstwem jest śmierć człowieka, jest zagrożone karą do 8 lat więzienia. Natomiast za poświadczenie nieprawdy w dokumencie grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

 

Z uwagi na śmierć sprawców, Prokuratura Okręgowa w Częstochowie umorzyła śledztwo w zakresie nieumyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym przez maszynistów pociągów. Według opinii biegłych ds. transportu uznano, że stan techniczny lokomotyw, wagonów oraz infrastruktury kolejowej nie miał wpływu na przebieg katastrofy.

 

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Do tragedii doszło 3 marca 2012 roku. W pobliżu Szczekocin, w rejonie zjazdu z Centralnej Magistrali Kolejowej zderzyły się dwa pociągi – TLK Brzechwa jadący z Przemyśla do Warszawy i Interregio Jan Matejko z Warszawy do Krakowa. Pociąg do Krakowa wjechał na tor, którym jechał z naprzeciwka pociąg relacji Przemyśl-Warszawa. Zdaniem prokuratury, do zderzenia pociągów doprowadził Andrzej N. Dyżurny ruchu miał doprowadzić do skierowania jednego z pociągów na nieodpowiedni tor. To spowodowało czołowe zderzenie z drugim pociągiem pasażerskim. W katastrofie kolejowej pod Szczekocinami zginęło 16 osób, a ponad 160 zostało rannych.

 

Więcej informacji na ten temat w Silesia Informacjach o godzinie 17.45 i 20 w materiale Karoliny Kanclerz.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button