Region

Katastrofa pod Szczekocinami: Urządzenia kolejowe były sprawne

Zdaniem przedstawicieli PKP PLK, zarówno urządzenia jak i procedury obowiązujące w ruchu kolejowym są tak pomyślane, aby wykluczyć możliwość takiego przepuszczenia pociągów, aby na skrzyżowaniach czy rozjazdach uległy kolizji. Specjalna komisja ma teraz wyjaśnić dlaczego doszło do katastrofy. Analizowane będą między innymi dokumenty, zapisujące przebieg pracy dyżurnych ruchu. Komisja ma zbadać, czy nie ma przypadkiem także przyczyn pośrednich które spowodowały tragedię. Wiadomo że nie jest nią alkohol – bo po katastrofie dyżurni ruchu zostali przebadani. Byli trzeźwi. Prace komisji mają dać także odpowiedź na pytanie jaka była komunikacja między dyżurnymi ruchu a maszynistami feralnych składów. Będą badane także przyczyny nie użycia systemu radiostopu. To system, który w razie konieczności pozwala dyżurnemu zatrzymać wszystkie pociągi w okolicy i uniknąć w ten sposób zderzenia.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button