Region

Katowice: Rusza budowa centrum przesiadkowego Brynów. Kierowców czeka drogowy HORROR! [UTRUDNIENIA, OBJAZDY]

Rozpoczyna się budowa kolejnego centrum przesiadkowego.  Po zakończeniu etapu przygotowującego inwestycję w Brynowie, wykonawca przystępuje do wykonania muru oporowego wzdłuż ul. Kościuszki, a także przebudowy sieci energetycznej i wodociągowej.

Od 6 sierpnia wyłączona zostanie ulica Jankego na odcinku łączącym ulice Kościuszki z Rzepakową. Dodatkowo wyłączona z ruchu będzie część jednokierunkowej jezdni ul. Kościuszki w kierunku centrum. Ruch pojazdów na tym odcinku ul. Kościuszki poprowadzony zostanie pozostawionym lewym pasem oraz dodatkowo pasem ruchu dla przeciwnego kierunku. W tym celu wykorzystany zostanie istniejący przejazd tymczasowy poprzez pas rozdziału w ciągu ul. Kościuszki – tłumaczy Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. Przywrócenie ruchu na ul. Kościuszki do stanu pierwotnego nastąpi w maju 2019 r.

Centrum przesiadkowe w Brynowie realizowane jest na pętli tramwajowej u zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki. Inwestycję o wartości 62,7 mln zł realizuje konsorcjum firm Warbud i Stor.

Centrum przesiadkowe zostanie ukończone w czwartym kwartale przyszłego roku, a w jej skład wejdzie m.in.: budynek obsługi podróżnych wraz z zapleczem, trzykondygnacyjny parking typu Park&Ride dla 500 samochodów oraz parking naziemny dla 52 pojazdów również typu Park&Ride, zadaszony parking dla rowerów typu Bike&Ride, miejsca postojowe dla autobusów, postój taksówek i tzw. punkty Kiss&Ride.

Przebudowany zostanie także układ torowy oraz utworzone będą zintegrowane zadaszone platformy peronowe autobusowo – tramwajowe, umożliwiające przesiadki pomiędzy autobusami i tramwajami w systemie „drzwi w drzwi”, wyposażone w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Realizacja tej inwestycji to szereg korzyści dla mieszkańców. – Powstanie centrum przesiadkowego pozytywnie wpłynie na życie dzielnic naszego miasta. Z jednej strony zależy nam na odciążeniu Brynowa z ruchu samochodowego. Chcemy, żeby kierowcy, którzy dojeżdżają samochodami do pracy w śródmieściu – zostawiali je w centrum przesiadkowym i kontynuowali podróż autobusem lub tramwajem. Z drugiej strony zmniejszenie ruchu samochodowego oznacza mniejszą emisję spalin oraz zmniejszenie poziomu hałasu mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Dodaje także, że dodatkowym zyskiem dla mieszkańców będzie znaczące zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów do centrum. A po powstaniu ponad 5-kilometrowej linii tramwajowej na południe miasta – mieszkańcy uzyskają dogodne połączenie m.in. z Ochojcem, Górnośląskim Centrum Medycznym, Osiedlem Odrodzenia i Kostuchną.

Przypomnijmy, że w Katowicach obecnie trwa budowa czterech centrów przesiadkowych. Pierwszy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a podróżni będą mogli z niego skorzystać jeszcze w tym roku. Kolejne w Zawodziu i przy ul. Sądowej.

Katowice: Rusza budowa centrum przesiadkowego w Ligocie. Są utrudnienia i zmiany w organizacji ruchu [WIDEO]

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button