RegionWiadomość dnia

Kolejne dziesiątki kilometrów tras rowerowych! Gliwice stawiają na rekreację

37 km nowych ścieżek rowerowych ma przybyć w Gliwicach do 2022 roku. Na razie mieszkańcy Gliwic mogą korzystać z ponad 100 km ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych. Nowe powstaną między innymi przy obwodnicy miasta, w śladzie kolejki wąskotorowej i przy ul. Toszeckiej.

 

 

TOP 5 Silesia Flesz: Górnicy szykują najazd na Warszawę!
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

W 2020 r. zostanie wykonana nawierzchni a asfaltowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem terenu przystanku rowerowego w rejonie stacji Trynek przy ul. Bojkowskiej oraz odcinek trasy rowerowej od ul. Knurowskiej do granicy miasta. Dokumentacji projektowej doczeka się też odcinek drogi przy ul. Knurowskiej.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Również w tym roku ma być gotowy odcinek obwodnicy zachodniej miasta od ul. Daszyńskiego do Rybnickiej wraz z drogami technicznymi z dozwolonym ruchem rowerowym. W czwartym kwartale powinna zostać ukończona droga rowerowa przy południowej obwodnicy miasta (ul. Okrężna) i ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Kozielskiej.

Do końca roku ma zostać opracowana dokumentacja projektowa ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ul. Kujawskiej, Jana Pawła II i Nowy Świat oraz dokumentacja zagospodarowania terenu przy projektowanym przystanku kolejowym Gliwice Kopernik (rejon ul. Perseusza) wraz z przystosowaniem do potrzeb rowerzystów. Przy przystanku powstanie infrastruktura rowerowa, m.in. parkingi rowerowe i stacja napraw rowerów.

Do końca 2021 r. ma powstać odcinek zachodniej obwodnicy miasta od ul. Okulickiego do ul. Daszyńskiego wraz z drogami technicznymi, którymi będą mogli poruszać się rowerzyści oraz ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Zabrskiej. Również w tym terminie powinna być gotowa dokumentacja projektowa skrzyżowania ulic: Staromiejska-Strzelców Bytomskich-Główna, przy którym również powstanie ścieżka rowerowa.

Opracowano już koncepcję budowy ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż Kłodnicy od ul. Orlickiego do Staromiejskiej, wzdłuż ul. Strzelców Bytomskich od ul. Zakątek Leśny do Grzybowej, wzdłuż ul. Toszeckiej (od ul. Gajowej do Rekreacyjnej) i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Dokumentacja projektowa tych zadań również powinna być gotowa w 2021 r.

Etapowo będzie realizowana budowa ciągu pieszo-rowerowego w śladzie tzw. Noworybnickiej (od ul. Nowy Świat do Toruńskiej). Trwa również analiza możliwości budowy ciągu pieszo-rowerowego równolegle do ul. Rybnickiej na odcinku od ul. Toruńskiej do obwodnicy.

W planach jest modernizacja nawierzchni szlaku rowerowego w rejonie Lasu Łabędzkiego, od ul. Granicznej do Bażanciej – miasto jest w trakcie pozyskiwania praw do dysponowania gruntami. Trwa również analiza możliwości budowy trasy rowerowej w śladzie kolejki wąskotorowej od ul. Kujawskiej do Robotniczej oraz ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Pszczyńską z Kujawską.

Źródło i foto: Gliwice.eu

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Child Alert odwołany! Wiadomo, co stało się z 10-letnim Ibrahimem

Wybory Prezydenckie 2020: Szymon Hołownia otwiera swoje biuro w Katowicach i zaczyna internetową zbiórkę

Śląskie: Kobieta oddała policji 20 tys. złotych, które znalazła!!!

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Jeden komentarz

  1. Prosimy o nie mieszanie nazewnictwa: ścieżek (dróg) rowerowych z trasami (szlakami) rowerowymi!
    Ścieżka rowerowa jest fizyczną infrastrukturą (osobny ciąg rowerowy lub pieszo-rowerowy zbudowany z asfaltu, kostki itd). Trasa natomiast jest tylko wyznaczona znakami pionowymi (np strzałkami czy kolorowymi znakami) którędy należy jechać, aby dojechać w dane miejsce. Tu nie ma żadnej dodatkowej inwestycji np w nawierzchnię (no gdy szlak został poprowadzony przez las bądź zwykłą drogą publiczną jak przykładowo znaczna część trasy między centrum miasta a Radiostacją).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button